Nowe Renault Clio E-Tech Hybrid, nowe Renault Captur i nowe Megane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid

Nowe modele z napędem hybrydowym Clio E-TECH Hybrid, nowy Captur E-TECH Plug-in Hybrid i nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid spełniają bardzo różne potrzeby użytkowników i doskonale uzupełniają gamę modeli z silnikami w 100% elektrycznymi. Dostępność w gamie uniwersalnych modeli z segmentów B i C oznacza, że doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym staje się obecnie bardziej dostępne dla większej liczby użytkowników.

Nowe Clio z napędem hybrydowym

Nowe Clio doskonale odzwierciedla nakreśloną przez Grupę Renault wizję mobilności przyszłości, z autonomicznymi, elektrycznymi
i inteligentnymi samochodami. Jest wyposażone w najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę, które obecnie są dostępne na rynku – m.in. EASY PILOT – asystenta jazdy w korku i na autostradzie. To system autonomicznej jazdy poziomu 2. Nowy model z ekranem o przekątnej nawet do 9,3” i nowym systemem Renault EASY CONNECT ma także bogatą ofertę funkcji multimedialnych.

Po raz pierwszy w gamie Clio pojawiła się wersja pełnej hybrydy E-TECH Hybrid, która uzupełnia ofertę silników spalinowych. Nowa jednostka błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy podczas rozruchu i przyspieszania i umożliwia częstszą jazdę w trybie elektrycznym. To przekłada się na niezwykłe doświadczenia i przyjemność z jazdy, nieporównywalne z doznaniami, jakie gwarantują inne dostępne na rynku
miejskie hybrydy.

Sprawność energetyczna i przyjemność z jazdy

Hybrydowa jednostka montowana w Clio E-TECH Hybrid 140 KM zapewnia maksymalną wydajność, niezrównaną dynamikę jazdy i czas reakcji, co najlepiej ilustruje przyspieszenie z 80 do 120 km/h w zaledwie 6,9 sekundy. Odzyskiwanie energii podczas hamowania, duża zdolność
samo-ładowania akumulatora 1,2 kWh (230 V) oraz wysoka sprawność zespołu napędowego E-TECH zapewniają zmniejszenie zużycia paliwa i energii. Nowy model może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym w cyklu miejskim. I to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników. W trybie elektrycznym Clio E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość 70-75 km/h.

Wszystkie elementy napędu hybrydowego ważą zaledwie ok. 10 kg więcej niż silnik dCi 115. W Clio E-TECH Hybrid zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,3 l/100 km, a emisja CO2 96 g/km (zgodnie z protokołem WLTP). Akumulator trakcyjny nie zmniejsza pojemności bagażnika (299 l), a tylną kanapę nadal można składać. Zachowano też miejsce na koło zapasowe. Nowy napęd łączy komfort i osiągi, a dynamiczne zachowanie jest godne samochodu wyższej klasy. To wszystko doskonale wpisuje się w charakter modelu, który od 30 lat jest jednym z najbardziej wszechstronnych samochodów.

Nowy Captur – elektryczny na żądanie

Model, który jest bestsellerem w swoim segmencie w Europie, jest także jednym z najbardziej rozpoznawalnych samochodów marki.
Jest sprzedawany na wszystkich kontynentach. Nowy Captur ma wszelkie zadatki, aby utrzymać pozycję bestsellera dzięki całkowicie nowej stylistyce i najnowszym technologiom.

Dzięki hybrydowej jednostce napędowej E-TECH Plug-in in Hybrid, aktualnie oferowanej w Polsce w wersji Intens, oraz wykorzystaniu wiedzy i doświadczenia marki w produkcji samochodów elektrycznych w tym niezwykle popularnym modelu, który stał się ikoną motoryzacji, wyjątkowe doświadczenia z jazdy są teraz w zasięgu znacznie większej liczby użytkowników.

Wyjątkowo wszechstronny

Dzięki układowi napędowemu E-TECH Plug-in Hybrid o mocy 160 KM i akumulatorowi trakcyjnemu o dużej pojemności (9,8 kWh i 400 V o stosunkowo niewielkiej masie 105 kg) nowy Captur może przejechać w trybie 100% elektrycznym 50 kilometrów z maksymalną prędkością 135 km/h w cyklu mieszanym oraz 65 kilometrów w cyklu miejskim (wg WLTP). Nowy Captur jest niezwykle wszechstronny: można nim jeździć na codziennych trasach przez tydzień w trybie 100% elektrycznym bez korzystania z silnika spalinowego, a później wybrać się na weekend lub dłuższe wakacje, nie martwiąc się o poziom naładowania baterii. Zapewnia tym samym szeroki zakres możliwości i to bez kompromisów. Aby maksymalnie zwiększyć zasięg w trybie elektrycznym, samochód powinien być regularnie podłączany do ładowania (od 3 do 5 godzin w zależności od rodzaju gniazda, z możliwością ładowania również z gniazda domowego). Po rozładowaniu akumulatora nowy Captur E-TECH Plug-in Hybrid działa podobnie jak standardowa pełna hybryda E-TECH i zapewnia kierowcy wszystkie związane z tym korzyści jak rozruch w trybie elektrycznym czy niższe zużycie paliwa.

W nowym Capturze E-TECH Plug-in Hybrid jest oferowany nowy tryb systemu MULTI-SENSE – Pure, dostępny w ustawieniach na ekranie lub poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku na desce rozdzielczej. Umożliwia przejście do trybu w 100% elektrycznego pod warunkiem
wystarczającego zapasu energii w akumulatorze. W trybie Sport systemu MULTI-SENSE, jeśli akumulator jest wystarczająco naładowany, po maksymalnym wciśnięciu pedału gazu, trzy silniki mogą współpracować ze sobą dzięki szeregowo-równoległej konstrukcji napędu. Samochód wykorzystuje wtedy całą dostępną moc zespołu napędowego, co jest szczególnie ważne podczas wyprzedzania.

Kolejna funkcja systemu MULTI-SENSE o nazwie „E-Save” ogranicza pracę silnika elektrycznego i korzysta z silnika spalinowego, aby zachować rezerwę energii elektrycznej w akumulatorze (min. 40% naładowania). Dzięki temu kierowca może w każdej chwili przełączyć się na napęd elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta.

W cyklu mieszanym nowy Captur E-TECH Plug-in Hybrid zużywa 1,5 l/100 km i emituje 32 g CO2/km (zgodnie z protokołem WLTP).

Nowy Megane Grandtour z napędem hybrydowym E-TECH Plug-in Hybrid

Od debiutu rynkowego pierwszego Megane w 1995 roku marka Renault sprzedała na całym świecie 7 milionów sztuk czterech generacji tego modelu. Właściwie trudno mówić o jednym modelu – z upływem czasu Megane stał się pełną gamą modeli. Dziś występuje w wielu odmianach, o czym świadczy nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid. Nowa technologia zapewnia maksymalną uniwersalność, a napęd elektryczny oferuje użytkownikom zupełnie nowy rodzaj doznań z jazdy. Jednocześnie ogranicza emisję CO₂ i zużycie paliwa nawet na długich trasach.

Napęd hybrydowy plug-in w kluczowym segmencie rynku

Renault jest ekspertem w dziedzinie elektromobilności. Teraz marka wprowadza w nowym Megane Grandtour doładowywany napęd hybrydowy E-TECH Plug-in Hybrid o łącznej mocy 160 KM. W nowym układzie zastosowano unikatową technologię skoncentrowaną na odzyskiwaniu energii, która pozwala zapewnić użytkownikom całkiem nowy rodzaj doznań z jazdy. Oferta plasuje się w kluczowym segmencie rynku i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jest dostępna na 3 poziomach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line. Zespół napędowy E-TECH Plugin Hybrid jest aktualnie dostępny w nowym Megane Grandtour, a w późniejszym terminie pojawi się również w wersji hatchback.

Uniwersalny i oszczędny

Dzięki akumulatorowi trakcyjnemu o pojemności 9,8 kWh (400 V) o masie jedynie 105 kg nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid dysponuje zasięgiem umożliwiającym pokonywanie w trybie w 100% elektrycznym z prędkością do 135 km/h tras o długości do 50 km w cyklu mieszanym i do 65 km w cyklu miejskim (wg WLTP).

W cyklu mieszanym nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid zużywa 1,3 l/100 km i emituje 28 g CO₂/km
(wartości zgodne z protokołem WLTP).

To najlepszy dowód wszechstronnych możliwości nowego Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid. Nowy model umożliwia codzienne dojazdy bez zużywania paliwa, a w weekend lub w czasie wakacji świetnie sprawdzi się na dłuższych trasach. Nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid ma najważniejsze zalety napędu hybrydowego E-TECH niezależnie od stanu naładowania akumulatora: rozruch odbywa się zawsze w trybie elektrycznym, a zużycie paliwa zostało znacznie obniżone.

Personalizacja ustawień

Nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid został wyposażony w nowoczesny ekran systemu multimedialnego Renault EASY LINK o przekątnej 9,3” i cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 10,25” zamiast klasycznych analogowych zegarów. Jest również możliwa zmiana ustawień w systemie MULTISENSE, który został dostosowany do specyfiki napędu elektrycznego i dysponuje trzema trybami jazdy:

  • Pure: dostępny w ustawieniach na ekranie lub poprzez wciśnięcie specjalnego przycisku EV na desce rozdzielczej. Umożliwia przejście do trybu w 100% elektrycznego pod warunkiem wystarczającego zapasu energii w akumulatorze.
  • My Sense: optymalizuje jazdę w trybie hybrydowym w celu obniżenia kosztów użytkowania. Dostępna w tym trybie funkcja „E-Save” pozwala zarezerwować pewien zapas energii (minimum 40% pojemności akumulatora), aby kierowca mógł w każdej chwili przełączyć napęd w tryb w 100% elektryczny, np. po wjeździe do centrum miasta.
  • Sport: pozwala w 100% wykorzystać możliwości samochodu poprzez połączenie mocy wszystkich trzech silników.

Dzięki pomysłowo wygospodarowanej przestrzeni w bagażniku na przewody ładowania nowy Megane Grandtour E-TECH Plug-in Hybrid nie traci możliwości zmiany aranżacji wnętrza ze składaną kanapą EASY BREAK i płaską podłogą. Można również złożyć oparcie przedniego siedzenia pasażera do położenia stolika. Bagażnik w wersji Grandtour ma pojemność 447 litrów.

Źródło: Renault Polska