Nowe Renault ARKANA – sportowe, hybrydowe i przestronne
Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – sportowego SUV-a, który wyłamuje się z obowiązujących kanonów. Renault jest jednym z pierwszych producentów popularnych samochodów, który proponuje w Europie SUV-a o wyglądzie coupé. Dotychczas takie wersje oferowały głównie marki premium. Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Mégane, Kadjar) o model z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój.
Oferowany przez Renault model Arkana jest SUV-em nowej generacji, obdarzonym wyrazistą hybrydową osobowością, na którą składa się zarówno jego stylistyka, jak i napęd. Łączy wysoką, dającą poczucie pewności pozycję za kierownicą, wyjątkowo przestronne wnętrze i nadzwyczaj pojemny bagażnik z innowacyjnym, wyróżniającym się, sportowym stylem nadwozia. Jest prekursorem nowej wizji SUV-a, wzbudzającego silniejsze emocje i bardziej dynamicznego, o imponującej, muskularnej sylwetce, zwłaszcza w wersji R.S. Line. Arkana spełnia też najwyższe standardy w zakresie bezpieczeństwa, o czym świadczy maksymalna ocena 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Samochód będzie oferowany z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z innowacyjnym napędem E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).
Nowy model spełnia bardzo zróżnicowane oczekiwania rynków zagranicznych. Jest świadectwem światowego wymiaru Grupy Renault i jej umiejętności coraz dynamiczniejszego zdobywania nowych rynków. Jest oczywiście dostosowywany pod względem technicznym do potrzeb każdego rynku. Nowa Arkana przeznaczona na rynki europejskie jest zbudowana na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez Alians,
tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura.
Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.
Design nadwozia
Nowa Arkana to przykład niepowtarzalnego hybrydowego stylu. Duży prześwit (199 mm), wysoka, atletyczna linia dolnej części nadwozia z mocno zarysowanymi nadkolami idealnie wpisuje się w stylistykę SUV-ów. Wrażenie wzmacniają osłony zderzaków z przodu i z tyłu nadwozia oraz poszerzenia nadkoli. Natomiast opadająca linia dachu i powierzchni oszklonej, sięgająca aż po tylną klapę, współtworzy dynamiczną, smukłą sylwetkę i podkreśla dynamikę, typową dla stylu SUV-ów coupé.
Charakterystyczny układ świateł
Świata 100% LED mają charakterystyczny dla marki kształt litery C (C-Shape) i w udany sposób eksponują elegancję i dynamikę Arkany. Podobny kształt mają tylne światła połączone pasem, który biegnie przez całą szerokość klapy. Układ świateł pozwala wyróżnić samochód wśród innych i doskonale podkreśla napięte i eleganckie linie nadwozia.
Wersja R.S. Line z wykończeniem podkreślającym sportowy wygląd auta
Arkana jest czwartym modelem w gamie Renault po Clio, Capturze i Nowym Megane, w którym pojawi się nowa wersja R.S. Line, stawiająca na elegancję w sportowym wydaniu. Swój styl czerpie z DNA Renault Sport i kultowego Nowego Megane R.S. Wyrazistą stylistykę doskonale podkreśla kolor lakieru Pomarańczowy Valencia opracowany specjalnie dla tej wersji i wystrój w tonacji „black” z czarnymi lakierowanymi lub metalizowanymi ciemnymi elementami nadwozia, łącznie z listwą F1, inspirowaną rozwiązaniami ze świata Formuły 1. Wersja ma specjalny zderzak i obręcze kół Silverstone z czerwonymi akcentami kolorystycznymi. Na nadkolu widoczny jest emblemat R.S. Line, a z tyłu uwagę zwraca podwójna chromowana końcówka wydechu i osłona podwozia wykończona w ciemnym, metalizowanym kolorze, podobnie jak listwa F1 i przednia osłona podwozia.
Stylistykę Nowej Arkany R.S. Line można dodatkowo wzbogacić dostępnym w opcji pakietem Color Design z przednią i tylną osłoną podwozia oraz listwą ochronną w dolnej części drzwi w kolorze nadwozia w połączeniu z czarnym dachem i spojlerem lakierowanym na błyszczący czarny kolor.
Wersja R.S. Line ma specjalny wystrój wnętrza z karbonowym wykończeniem deski rozdzielczej i paneli drzwi oraz biegnącą w górnej części deski czerwoną listwą ozdobną. Ma także czarną podsufitkę. Na pokrytej perforowaną skórą kierownicy i tapicerce ze skóry łączonej z zamszem zobaczymy eleganckie czerwone sportowe przeszycia,
którymi ozdobione są również panele drzwi. Na pasach bezpieczeństwa pojawia się delikatna czerwona linia. Całości dopełniają aluminiowe pedały, dźwignia zmiany biegów „e-shifter” (w wersjach z napędem E-TECH Hybrid) i emblematy R.S. Line.
Wersja R.S. Line jest dostępna w samochodach z napędem E-TECH Hybrid i z napędem mikrohybrydowym TCe 140, a w czwartym kwartale 2021 roku również z jednostką TCe 160.