Nowa Dacia Spring Electric

Spring Electric, pierwsze małe miejskie auto Dacii, zrywa z kanonami „konwencjonalnego” samochodu elektrycznego. Zwiększony prześwit, poszerzone nadkola i relingi dachowe nadają mu wygląd crossovera, który idealnie nadaje się do stawienia czoła miejskiej dżungli.

WYGLĄD PRAWDZIWEGO SUV-A

Wyrazista linia nadwozia została wzbogacona atrybutami przejętymi ze świata SUV-ów, takimi jak poszerzone nadkola, relingi dachowe, wzmocniona przednia część spodu nadwozia, tylna osłona podwozia i zwiększony prześwit (150 mm bez obciążenia). Dzięki szerokim tylnym nadkolom i wypukłej masce Dacia Spring stwarza wrażenie solidności. Sylwetka daje poczucie bezpieczeństwa i zapowiada wyjątkowo przestronne wnętrze. Spring Electric jest jednak prawdziwym autem miejskim ‒ wbrew pozorom, ma stosunkowo niewielkie wymiary: 3,73 m długości, 1,62 m szerokości (bez bocznych lusterek) i 1,51 m wysokości.

Spring Electric nie przejedzie niezauważony. Przód wyraża silną osobowość samochodu dzięki wysmukłym kloszom reflektorów LED, których pozioma linia łączy się z rysunkiem osłony chłodnicy, a także dzięki pokrywie silnika z przetłoczeniami i potężnemu zderzakowi. Dacia Spring Electric jest wyposażona w pełną osłonę chłodnicy, która jest charakterystycznym elementem samochodów elektrycznych. Nowoczesna stylistyka z wzorem 3D w elegancki sposób maskuje pokrywę gniazda ładowania.

Górna część tyłu Spring Electric z wypukłą tylną szybą, zaokrąglonymi kloszami tylnych świateł i łagodnymi krzywiznami nadwozia przypomina, że jest to rodzinny samochód. Dolna część jest wyposażona w dające poczucie bezpieczeństwa atrybuty typowe dla SUV-a: solidny, nielakierowany tylny zderzak i osłonę podwozia w szarym kolorze. Światła odblaskowe są umieszczone w atrapach wylotów powietrza. Tylne błotniki zwracają uwagę przetłoczeniami. Te stylistyczne zabiegi dodają dynamiki tyłowi samochodu.

REKORDOWO PRZESTRONNE WNĘTRZE

Spring ma kompaktowe wymiary pięciodrzwiowego auta miejskiego i dysponuje czterema pełnowymiarowymi miejscami. Dzięki znacznej odległości od siedzeń do dachu i promieniowi 100 mm na wysokości kolan, na tylnych siedzeniach mogą swobodnie podróżować nawet bardzo postawne osoby. Wrażenie przestronności ma też wpływ na ogólne poczucie komfortu we wnętrzu. Pasażerowie na przednich siedzeniach mają do dyspozycji schowki o pojemności 23,1 l, m.in. zamykany schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach i wnękę w środkowej konsoli. Pasażerowie na tylnych siedzeniach mogą korzystać z kieszeni na tylnej stronie oparć przednich foteli.

Bagażnik wyróżnia się największą pojemnością w tym segmencie: 300 litrów (nie licząc umieszczonej pod podłogą wnęki na dostępne w opcji koło zapasowe). To pojemność godna auta z wyższego segmentu. Dla zwiększenia możliwości zmiany aranżacji wnętrza tylna kanapa jest składana. Dzięki temu pojemność przestrzeni ładunkowej można zwiększyć do około 600 litrów.

BOGATE WYPOSAŻENIE

Wyposażenie standardowe obejmuje w 100% elektryczne zmienne wspomaganie kierownicy, zdalny centralny zamek i cztery elektrycznie podnoszone szyby.

Aby kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi i zdejmować rąk z kierownicy, samochód wyposażono w cyfrowy wyświetlacz 3,5” umieszczony między zegarami oraz system poleceń głosowych Apple lub Google, aktywowany wciśnięciem przycisku na kierownicy.

Wnętrze Spring Electric wyróżniają niebieskie wstawki wokół środkowego ekranu i nawiewów wentylacji. Zamiast dźwigni zmiany biegów jest bardzo proste w obsłudze chromowane pokrętło o trzech położeniach: D (drive / jazda do przodu), N (neutral / położenie luzu) i R (return / bieg wsteczny).

System multimedialny MEDIA NAV obejmuje elegancki, ekran dotykowy 7”, nawigację, radio cyfrowe DAB, Bluetooth, gniazdo USB i jest kompatybilny z Apple Carplay i Android Auto. Za pomocą przycisku na kierownicy można aktywować system poleceń głosowych, działający za pomocą smartfona.

PROSTY I NIEZAWODNY SILNIK ELEKTRYCZNY

W 100% elektryczny napęd o mocy 33 kW (44 KM) jest połączony z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 26,8 kWh. W technologii tej wykorzystano bogate know-how Grupy Renault, która może poszczycić się dziesięcioletnim doświadczeniem w zakresie napędów elektrycznych, unikatowym w skali świata. Niezawodny, solidny i bezpieczny silnik ma wiele zalet: płynne, pozbawione szarpnięć przyspieszanie, idealnie cichą pracę i brak drgań. Spring Electric jest tańszy w użytkowaniu od spalinowych odpowiedników dzięki niższym kosztom energii i przeglą

Dla zapewnienia użytkownikom maksimum swobody, Spring Electric oferuje liczne możliwości ładowania: z domowego gniazdka 220 V za pomocą dostępnego w standardzie przewodu, z Wallboxa (za pomocą przewodu dostępnego w opcji) lub z terminala DC (w opcji).

Czas ładowania akumulatora litowo-jonowego wynosi:

• poniżej godziny przy ładowaniu do 80% pojemności z terminala DC 30 kW
• poniżej 5 godzin przy ładowaniu do 100% pojemności z Wallboxa o mocy 7,4 kW
• poniżej 8,5 godziny przy ładowaniu do 100% pojemności z Wallboxa o mocy 3,7 kW
• poniżej 14 godzin przy ładowaniu do 100% pojemności z domowego gniazdka o mocy 2,3 kW

PROSTSZE PRZEGLĄDY

Silnik elektryczny nie wymaga oleju i posiada znacznie mniej ruchomych części od silnika spalinowego (w szczególności nie ma paska/łańcucha rozrządu). Jest niezawodny i mniej kosztowny od niego pod względem przeglądów. Dacia Spring Electric jest objęta 3-letnią warancją lub do 100 000 km, a akumulator trakcyjny 8-letnią gwarancją lub do 120 000 km.

WERSJA DOSTAWCZA CARGO

Przeznaczona dla użytkowników biznesowych wersja Dacii Spring Electric Cargo ma bagażnik powiększony o strefę tylnych siedzeń, wykonaną z tworzywa wykładzinę pokrywającą podłogę i strefę nadkoli, cztery uchwyty do mocowania ładunku i ażurową przegrodę oddzielającą strefę ładunkową od przestrzeni pasażerskiej. Ta specjalna wersja ma strefę ładunkową o długości 1 033 mm, pojemności 800 litrów i ładowności 325 kg.

Źródło: Renault Polska