Volkswagen wyróżniony tytułem „Top Marka 2019”

Ranking przygotowany przez magazyn „Press” i „Press-Service Monitoring Mediów” pokazuje wizerunek marek w publikacjach prasowych i cyfrowych oraz w mediach społecznościowych. W sumie przeanalizowano ponad 2 miliony publikacji prasowych, ponad 10 milionów publikacji w internecie i ponad 61 milionów wzmianek w social mediach. W badaniu uwzględniono aż 500 marek, które reprezentują 50 branż – Volkswagen uplasował się na pierwszym miejscu w kategorii „samochody popularne”.

W badaniu „Top Marka 2019” uwzględniano trzy wskaźniki – impact, czyli dotarcie wzmianki o marce w oparciu o dane o konsumpcji medium, indeks sentymentu, czyli współczynnik oparty na wydźwięku, który odzwierciedla udział publikacji pozytywnych, neutralnych i negatywnych w całości przekazu o danej marce (im wyższy, tym lepszy) oraz siłę marki, czyli ostateczną wartość decydującą o miejscu w rankingu, która jest indeksem kilku zmiennych świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatu.

W raporcie wskazano, że: „(…) w analizowanym okresie Volkswagen mocno komunikował swoją rodzinę elektrycznych modeli pod nazwą ID. Lecz nie nimi zapewnił sobie pozycję najsilniejszej marki popularnych aut osobowych. Brand ten ma od lat mocną pozycję na polskim rynku­, zarówno tym pierwotnym, jak i ­aut używanych.”.

Źródło: Volkswagen Polska