![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2020/05/20200513_2-900x300.jpg)
Škoda wydłuża okres gwarancji w związku z pandemią Covid-19
Mając na względzie dobro klientów ŠKODA AUTO podjęła decyzję o wprowadzeniu zmian w okresie obowiązywania gwarancji. Decyzja producenta związana jest z trudną sytuacją klientów ŠKODY, którzy w ostatnich miesiącach, w związku z pandemią Covid-19, mieli ograniczone możliwości przeprowadzenia przeglądów okresowych w autoryzowanych serwisach marki. Program dotyczy aut, których gwarancja wygasa w okresie od 1 marca do 31 maja 2020 roku.
Zdajemy sobie sprawę z trudności, z jakimi mierzą się nasi klienci w związku z pandemią Covid-19, dlatego wyszliśmy im naprzeciw, oferując wydłużenie gwarancji o trzy miesiące. Dzięki temu zyskują oni więcej czasu na spokojne zaplanowanie przeglądów w autoryzowanych serwisach ŠKODY.
Stanislav Pekař,
Dyrektor działu obsługi posprzedażnej ŠKODA AUTO
Wydłużenie gwarancji obowiązuje na całym świecie dla wszystkich pojazdów marki ŠKODA, z wyjątkiem tych produkowanych w Chinach lub przeznaczonych na rynek chiński. Świadczenie to zostaje przedłużone o dodatkowe 3 miesiące w przypadku, gdy termin obowiązywania gwarancji podstawowej lub pakietu pogwarancyjnego zakończy się w okresie pomiędzy 1 marca 2020 r., a 31 maja 2020 r. Wspomniany powyżej dodatkowy 3-miesięczny okres będzie obowiązywał nie dłużej, niż do 31 sierpnia 2020 r.
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2020/05/20200513_1.jpg)
Wprowadzona regulacja dotyczy wyłącznie czasu obowiązywania gwarancji podstawowej lub pakietu pogwarancyjnego. Ograniczenie dotyczące przebiegu kilometrów nie podlega żadnym zmianom. Zatem, jeżeli przedłużona ochrona gwarancyjna upłynie w terminie pomiędzy 1 marca 2020 r. a 31 maja 2020 r. ze względu na przekroczenie przebiegu pojazdu, wtedy nie zostanie ona przedłużona.
Przedłużenie okresów gwarancji jest jednorazowym i dobrowolnym działaniem producenta i nie wiąże się z jakimikolwiek zobowiązaniami prawnymi lub zobowiązaniami na przyszłość.
Troska o zdrowie i bezpieczeństwo klientów i pracowników ŠKODY jest najwyższym priorytetem firmy. ŠKODA monitoruje rozwój pandemii Covid-19 i przestrzega zaleceń oraz środków ostrożności i bezpieczeństwa na rynkach lokalnych, w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Źródło: Skoda Polska