Od T-Crossa po Touarega: ofensywa SUV-ów Volkswagena

Od czasu pojawienia się w ofercie miejskiego T-Crossa rodzina SUV-ów Volkswagena jest kompletna i obejmuje 5 modeli – T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace i Touareg. SUV-y klasy mini, kompaktowe czy klasy wyższej – do 2025 roku co drugi sprzedawany samochód Volkswagena będzie autem z segmentu SUV. W 2020 roku na rynku pojawi się pierwszy elektryczny SUV Volkswagena – ID. CROZZ.

T-Cross

Uniwersalny, praktyczny, miejski. T-Cross świętował swoją światową premierę w listopadzie 2018 roku. Pierwszy mały SUV Volkswagena ma nadwozie o długości 4,11 m, jest więc o 12 cm krótszy niż T-Roc. Dzięki oryginalnej stylistyce nie pomyli się go z żadnym innym autem. W oczy rzuca się zwłaszcza przednia część nadwozia – do dużej, szerokiej osłony chłodnicy dopasowano wloty powietrza znajdujące się w dolnej części zderzaka i będące jej stylistycznym odbiciem. Sama osłona chłodnicy łączy się z wąskimi i długimi reflektorami, co także nadaje autu charakterystycznego wyglądu.

Dwa przetłoczenia z boku nadwozia zbiegają się ze sobą tworząc kolejny charakterystyczny element jakim jest pas świateł zajmujący całą szerokość tylnej części karoserii, otoczony czarnym obramowaniem. Wiele kolorów lakieru oraz pakiety stylistyczne pozwalają na dopasowanie wyglądu auta do indywidualnych upodobań. Wnętrze auta można kształtować w różny sposób, stosownie do chwilowych potrzeb. Umożliwia to kanapa z tyłu, którą można przesuwać w zakresie 14 cm, raz zwiększając ilość miejsca na nogi dla pasażerów, a innym razem powiększając bagażnik. Można także złożyć oparcie kanapy zwiększając standardowy bagażnik o pojemności 385-455 litrów do 1.281 litrów. Aktualnie T-Cross jest wyposażany, do wyboru, w dwa mocne i oszczędne turbodoładowane benzynowe silniki 1.0 TSI o mocach 95 i 115 KM. Później do oferty dołączy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM.

Dzięki seryjnym systemom asystującym (m.in. systemowi Front Assist monitorującemu przestrzeń przed autem z funkcjami rozpoznawania pieszych, hamowania awaryjnego w mieście i Lane Assist), które do tej pory były stosowane w samochodach wyższych klas, T-Cross należy do najbezpieczniejszych SUV-ów w swoim segmencie. Cztery wejścia USB oraz stacja indukcyjnego ładowania smartfonów zapewniają skuteczną łączność ze światem zewnętrznym. T-Crossa, dostępnego w trzech wersjach wyposażenia, można scharakteryzować jako samochód, który oferuje więcej niż zwykle auta w tej klasie.

T-Roc

Niepowtarzalny, pewny siebie, wyrazisty. T-Roc dołączył do rodziny SUV-ów Volkswagena w 2017 roku. Jego długość wynosi 4,23 m, auto jest więc trochę większe niż T-Cross, ale krótsze niż Tiguan. Ten nieco bardziej masywny model czuje się doskonale nie tylko na ulicach miast. Za sprawą napędu na cztery koła 4MOTION dostępnego w ramach wyposażenia dodatkowego, SUV-em tym można wybrać się także poza utwardzone drogi. Niezbędną moc zapewniają wydajne turbodoładowane silniki benzynowe oraz Diesla. W ofercie jest pięć jednostek napędowych:

  • 1.0 TSI 115 KM
  • 1.5 TSI 150 KM
  • 2.0 TSI 190 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 1.6 TDI 115 KM
  • 2.0 TDI 150 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)

O niepowtarzalnym wyglądzie T-Roca decydują jego sportowa sylwetka przypominająca samochody typu coupé oraz offroadowe elementy stylistyczne. Autu można nadać indywidualny wygląd np. zamawiając dwukolorowe nadwozie (odrębny lakier mają dach, przednie słupki dachowe i obudowy lusterek zewnętrznych). Do wyboru jest łącznie dziesięć kolorów nadwozia oraz liczne barwne elementy wystroju wnętrza.

Pięciomiejscowy T-Roc ma bagażnik większy niż T-Cross – jego standardowa pojemność wynosi 445 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnej kanapy wzrasta do 1.290 litrów. Kompaktowy SUV Volkswagena jest wyposażony w liczne cyfrowe urządzenia oraz seryjne systemy asystujące, przez co staje się atrakcyjny dla różnych grup klientów. Także T-Roc jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia, a towarzyszące mu motto brzmi: mieć niepowtarzalny, sportowy wygląd i od razu spodobać się kierowcy.

Tiguan 

Komfortowy, mocny i solidny. Od chwili rynkowego debiutu w 2007 roku Tiguan zajmuje czołowe miejsce wśród SUV-ów klasy kompaktowej i należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena.

Cieszący się wielkim uznaniem kompaktowy SUV wyróżnia się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi i ma nowoczesne systemy asystujące oraz poprawiające komfort podróży. Różne wersje wyposażenia umożliwiają korzystanie z niego w terenie i w mieście. I tak, na przykład, w wersjach z napędem na cztery koła dostępny jest system „4MOTION Active Control”. Steruje się nim przy pomocy pokrętła, które w prosty sposób pozwala dopasować działanie układu napędowego na cztery koła do panujących warunków (tryby „Onroad”, „Offroad”, „Snow” i „Offroad Individual”). Ponadto, Tiguan bez problemu może pociągnąć przyczepę o masie do 2,5 tony.

W ofercie jest siedem jednostek napędowych:

  • 1.5 TSI 130 KM
  • 1.5 TSI 150 KM
  • 2.0 TSI 190 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 2.0 TSI 230 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 2.0 TDI 150 KM
  • 2.0 TDI 190 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 2.0 TDI 240 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)

Pojemność bagażnika wynosi od 615 do 1.655 litrów; dzięki przesuwanej kanapie z regulowanym oparciem pasażerom nie zabraknie miejsca na nogi ani na bagaż. Wąskie reflektory, charakterystyczne wcięcie wysoko z boku nadwozia oraz proporcje auta sprawiają, że Tiguan wygląda jednocześnie solidnie i dynamicznie. Samochód jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych, a lista dostępnych dodatków okazuje się długa i zawiera m.in. panoramiczny dach czy diodowe reflektory i tylne lampy. Tiguan nie zamierza jednak pełnić jedynie roli klasycznego rodzinnego SUV-a – to przestronny, praktyczny i wszechstronny pojazd o szerokim przeznaczeniu, odznaczający się wysoką jakością wykonania, nowoczesnym wyposażeniem i ponadprzeciętnym komfortem.

Tiguan Allspace – do wyboru 5- lub 7-miejscowy

Długi, szeroki, duży i z możliwością różnego kształtowania wnętrza. W porównaniu z klasycznym Tiguanem model Allspace zapewnia jeszcze więcej miejsca. Większy rozstaw osi wynoszący 2,79 m sprawia, że Tiguan Allspace należy do najobszerniejszych SUV-ów; ma nadwozie o ponad 20 cm dłuższe niż jego klasyczny brat. W wersji pięciomiejscowej pojemność jego bagażnika wynosi 760 litrów, a gdy złożyć kanapę z tyłu (przesuwaną w zakresie 18 cm) wzrasta do 1.920 litrów. Te cechy powodują, że Tiguan Allspace jest doskonałym samochodem rodzinnym, zwłaszcza jeśli wybierze się wersję z miejscami dla siedmiu pasażerów. Taki model pod względem rozmiarów plasuje się między zwykłym Tiguanem a Touaregiem. W wypadku Tiguana Allspace klienci także mogą wybierać spośród mocnych diesli i silników benzynowych:

  • 1.5 TSI 150 KM
  • 2.0 TSI 190 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 2.0 TSI 230 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 2.0 TDI 150 KM
  • 2.0 TDI 190 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)
  • 2.0 TDI 240 KM (seryjnie z DSG i 4Motion)

Również ten SUV Volkswagena, oprócz bogatego seryjnego wyposażenia, ma wiele opcjonalnych systemów asystujących i urządzeń cyfrowych; także on jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych.

Tiguan Allspace to przestronny rodzinny SUV, który wysokiej jakości materiały oraz nowoczesną stylistykę łączy z funkcjonalnością i możliwością dopasowania wnętrza do indywidualnych potrzeb.

Touareg

Niepowtarzalny, mocny i wytrzymały. Nowy Touareg to flagowy model w rodzinie SUV-ów Volkswagena, wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia techniczne. Mocne silniki i seryjny napęd na cztery koła 4MOTION świadczą o prestiżowym charakterze tego wszechstronnego auta. Pozwalają mu też bez problemu pokonywać bezdroża. Aktualnie w ofercie są 3 jednostki napędowe:

  • 3.0 V6 TSI 340 KM (seryjnie z Tiptronic i 4MOTION)
  • 3.0 V6 TDI 231 KM (seryjnie z Tiptronic i 4MOTION)
  • 3.0 V6 TDI 286 KM (seryjnie z Tiptronic i 4MOTION)

Na początku marca, podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, światową premierę miał Touareg V8 TDI. Moc jego jednostki napędowej wynosi 310 kW/421 KM, nowy model będzie więc w momencie rynkowego debiutu najmocniejszym SUV-em z silnikiem Diesla oferowanym przez niemieckiego producenta. Maksymalny moment obrotowy tej nowoczesnej jednostki napędowej wyposażonej w turbosprężarkę osiąga poziom znany z samochodów sportowych – aż 900 niutonometrów. Touareg V8 pojawi się w sprzedaży pod koniec maja.

Niezależnie od wersji silnikowej masywny przód nadwozia z niemal pionową osłoną chłodnicy i długa maską silnika, a także szerokie lampy z tyłu dodają Touaregowi – modelowi o długości 4,88 m i szerokości 1,98 m – zarówno stylowej elegancji, jak i sportowej dynamiki.

Touareg to model z gatunku high-tech – można go wyposażyć w różne systemy multimedialne i asystujące, w tzw. Innovision Cockpit – cyfrowe urządzenia pozbawione tradycyjnych włączników i obsługiwane intuicyjnie przy pomocy ekranu dotykowego, kamerę termowizyjną, system 4 kół skrętnych, a także w matrycowe LED-owe reflektory. Touareg ma również bogate wyposażenie z zakresu komfortu, przez co staje się wygodnym autem na dalekie trasy dla tych wszystkich, którzy potrzebują pojazdu przestronnego i wygodnego. Nie brakuje w nim niczego – od panoramicznego dachu, przez stylowe oświetlenie kabiny po komfortowe fotele z funkcją masażu.

Touareg jest SUV-em wyższej klasy, w którym szczególny nacisk położono na najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wygodę pasażerów oraz na luksusowy wystrój. I który ma wszystkie zalety funkcjonalnego, praktycznego i sportowego SUV-a.

Źródło: Volkswagen Polska