Nowy Volkswagen T-Cross – kompan na każdą okazję

Najmniejszy SUV Volkswagena wchodzi do sprzedaży z dwoma dynamicznymi i oszczędnymi trzycylindrowymi silnikami 1.0 do wyboru.

Nowy T-Cross – miejski, dynamiczny i oszczędny crossover

Rodzina SUV-ów Volkswagena powiększyła się o nowy model – bardzo praktyczny i przydatny w różnych sytuacjach. T-Cross wyróżnia się niepowtarzalną stylistyką, wnętrzem, które można kształtować w różny sposób oraz bogatym wyposażeniem – wszystko to sprawia, że jest on niezwykle atrakcyjnym przedstawicielem klasy małych samochodów. W chwili rozpoczęcia sprzedaży auto będzie dostępne z dwoma turbodoładowanymi silnikami 1.0 do wyboru. Obydwa mają po trzy cylindry, moc 70 kW/95 KM oraz 85 kW/115 KM, obydwa umożliwiają więc dynamiczną jazdę i nie zużywają zbyt wiele paliwa. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła. W autach z silnikiem o mocy 70 kW/ 95 KM montuje się 5-biegową mechaniczną skrzynię biegów, w egzemplarzach z mocniejszą jednostką – przekładnię mechaniczną o sześciu przełożeniach albo 7-biegową dwusprzęgłową.

Nowy T-Cross

T-Cross to praktyczny model o bardzo atrakcyjnym wyglądzie stanowiący doskonałe uzupełnienie oferty SUV-ów Volkswagena. To miejski crossover, którego nadwozie ma długość 4,11 m (a więc jest dłuższe od nadwozia Polo o 54 mm) i wysokość 1,58 m (większą niż w Polo o 138 mm). Model ten pod różnymi względami wyznacza standardy w swojej klasie. Już  podstawowa wersja T-Crossa spełnia niemal wszelkie potrzeby w zakresie funkcjonalności, bezpieczeństwa i komunikacji ze światem zewnętrznym. Samochód można również dopasować do własnych upodobań dzięki bogatym pakietom indywidualizacyjnym.

Dynamiczne i oszczędne trzycylindrowe silniki

Najmniejszy SUV Volkswagena może być wyposażony w jeden z dwóch niedużych trzycylindrowych silników. Skonstruowano je na bazie jednostek z serii EA211, które doskonale sprawdziły się w różnych modelach Volkswagena. Silnik 1.0 stosowany w T-Crossie może mieć moc 70 kW/95 KM lub 85 kW/115 KM.

W podstawowej wersji nowego modelu moment obrotowy jest przenoszony na asfalt za pośrednictwem 5-biegowej mechanicznej skrzyni biegów, w autach z mocniejszym silnikiem – albo poprzez przekładnię mechaniczną o 6 biegach, albo dwusprzęgłową o 7 przełożeniach. Ta druga ma dwa programy (seryjnie) – „Normal” i „Sport”. T-Cross z podstawową jednostką osiągającą moc 95 KM do 100 km/h rozpędza się w ciągu 11,5 sekundy i uzyskuje prędkość maksymalną 180 km/h; model z silnikiem 115-konnym granicę 100 km/h pokonuje po 10,2 sekundy (wersja z mechaniczną skrzynią biegów), a jego prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Każda z trzycylindrowych jednostek zużywa 4,9 litra benzyny na 100 km. Dwa kolejne silniki dołączą do oferty później.

Najnowocześniejsze systemy asystujące

Wygodną i bezpieczną podróż najmniejszym SUV-em Volkswagena zapewniają najnowocześniejsze systemy asystujące, w jakie wyposażano dotąd modele należące do wyższych klas. Dzięki nim T-Cross jest jednym z najbezpieczniejszych aut typu SUV w swoim segmencie. Crossover Volkswagena ma nadwozie ze strefami kontrolowanego zgniotu, zapewniające pasażerom najwyższy stopień bezpieczeństwa. Niezależnie od tego do auta jest dostępny wyjątkowo bogaty zestaw systemów asystujących, które prewencyjnie zmniejszają ryzyko kolizji i podnoszą komfort jazdy. Są wśród nich seryjny system Front Assist monitorujący przestrzeń przed samochodem z funkcjami rozpoznawania pieszych i hamowania awaryjnego, aktywny system ochrony pasażerów oraz system Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu oraz współdziałający z nim system wspomagający kierowcę podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego. W ramach opcji są ponadto dostępne czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC automatycznie utrzymujący stałą odległość od poprzedzającego samochodu oraz Park Assist ułatwiający parkowanie. 

Intuicyjne urządzenia komunikacyjne

Wymagającym użytkownikom T-Cross zapewnia doskonałe połączenie ze światem zewnętrznym. Już sama obsługa pokładowych urządzeń i możliwość dostosowania ich funkcji do potrzeb konkretnego użytkownika odbywają się intuicyjnie. Optymalne połączenie smartfonów z samochodowym sprzętem multimedialnym zapewniają nawet cztery wejścia USB, a system indukcyjnego ładowania pozwala łatwo zasilić ich baterie.

Volkswagen Connect App znakomicie ułatwia podróż informując na życzenie o parametrach samochodu, danych dotyczących podróży i o sposobie jazdy. Potrzebne są do tego tylko trzy rzeczy: smartfon, Volkswagen Connect App – bezpłatnie do pobrania w App-Store lub w Google Play – oraz sam T-Cross z seryjnym systemem Volkswagen Connect DataPlug. Aplikacja i DataPlug łączą się poprzez bluetooth. Oczywiście dane odpowiednio zabezpieczono; chroniona jest zarówno sama technologia, jak i dane klienta. Volkswagen Connect oferuje wiele praktycznych narzędzi dostarczających ważnych informacji, przywołujących pomoc w razie potrzeby lub po prostu zapewniających rozrywkę.

Oryginalne i niepowtarzalne nadwozie

Nowy T-Cross z jednej strony wyróżnia się niepowtarzalnym wyglądem, z drugiej zdradza oczywiste pokrewieństwo stylistyczne z innymi modelami rodziny Volkswagena. Duża pokrywa silnika, szeroka osłona chłodnicy łącząca się z reflektorami oraz przetłoczenia z boku nadwozia nadają sylwetce auta charakterystyczny styl. Szeroki tył sprawia, że nowy model jest masywny i mocny, a pas świateł ciągnący się przez całą szerokość tylnej części nadwozia, obramowany czarną listwą, powoduje, że z tyłu T-Cross wydaje się jeszcze szerszy. Do nowego Volkswagena łatwo się wsiada przez czworo szeroko otwierających się drzwi – jest to możliwe dzięki konstrukcji wykorzystującej modułową platformę MQB, która pozwoliła na przesunięcie przedniej osi daleko do przodu. Duży rozstaw osi wynoszący 2,55 m umożliwił stworzenie przestronnej kabiny, w której może podróżować nawet pięciu pasażerów. Bagażnik ma pojemność od 370 do 455 litrów. Ponieważ oparcia kanapy z tyłu da się złożyć niemal w jednej chwili, T-Cross błyskawicznie może się zmienić w małego transportera, którego przedział bagażowy ma równą podłogę i pojemność do 1.281 litrów.

Praktyczne wnętrze

Pasażerowie T-Crossa siedzą wysoko – kierowca i jego towarzysz 597 mm nad ziemią, a osoby podróżujące z tyłu – 652 mm. Ten fakt, jak i dobra widoczność z wnętrza sprawiają, że mogą oni bez przeszkód obserwować, co dzieje się na zewnątrz. Wnętrze jest przestronne i pozwala poczuć się jak w samochodzie większym niż T-Cross jest w rzeczywistości. Układ siedzeń można dostosowywać do chwilowych potrzeb. Jest tak dzięki temu, że kanapę da się przesuwać w zakresie 14 cm zwiększając miejsce na nogi pasażerów, albo powiększając bagażnik. Oparcie kanapy dzielone w stosunku 40:60 można złożyć całkowicie, lub tylko jedną jego część. Składa się także oparcie fotela pasażera siedzącego z przodu, co w połączeniu ze składanym oparciem kanapy pozwala na przewiezienie bardzo długich przedmiotów.

Trzy pakiety wyposażenia

Dzięki dostępnemu w ramach opcji dodatkowemu wyposażeniu oraz za sprawą wielu atrakcyjnych pakietów T-Crossowi można nadać niepowtarzalny wygląd i uczynić go autem jeszcze bardziej wyjątkowym. W podstawowej wersji nowego modelu znajdują się komputer pokładowy, radio, przesuwana kanapa z tyłu, fotel kierowcy z regulacją wysokości, ogranicznik prędkości oraz system ochrony pieszych. Druga, wyższa wersja wyposażenia – „Life” – zawiera dodatkowo m.in. wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację, fotel pasażera z regulacją wysokości ze znajdującą się pod nim praktyczną szufladą oraz 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów. W trzeciej wersji wyposażenia – „Style” – znajdują się ponadto LED-owe reflektory, wielofunkcyjna kierownica pokryta skórą, sportowe/komfortowe fotele z przodu, stylowe oświetlenie wnętrza oraz obręcze kół z lekkich stopów w rozmiarze 17 cali. Do wersji „Life” i „Style” Volkswagen oferuje pakiety stylistyczne. W ich skład wchodzą m.in. tapicerka z ekskluzywnej tkaniny „Diag”, „Diag Orange” lub „Diag Makena Turkis”. Do obydwu wersji wyposażenia można dokupić pakiety R-Line wzbogacające wygląd wnętrza i nadwozia T-Crossa.

Źródło: Volkswagen Polska