Nowy Volkswagen Golf R Variant – więcej mocy, lepsze osiągi, jeszcze więcej emocji i przestrzeni

Z silnikiem o mocy 235 kW (320 KM) nowy Golf R Variant jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym ze wszystkich Golfów kombi w historii.

Więcej mocy i lepsze osiągi, liczne innowacje, jeszcze więcej przestrzeni i emocji – wszystko razem sprawia, że nowy Golf R Variant jest lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. Za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej oraz napędu na cztery koła 4MOTION z funkcją R Performance Torque Vectoring, która należy do wyposażenia seryjnego, moment obrotowy o maksymalnej wartości 420 Nm trafia do każdego koła. Dzięki temu nowy Golf R Variant przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Golfa R Variant można opcjonalnie zamówić również z pakietem R Performance, który prędkość maksymalną zwiększa do 270 km/h. Pakiet R Performance zawiera również 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz dodatkowe profile jazdy – Special (tryb Nürburgring) i Drift (do jazdy poślizgiem). Volkswagen Golf R Variant kosztuje 209.890 zł.

Największa zaleta Golfa R Variant polega na tym, że jest samochodem w równym stopniu sportowym i praktycznym, czyli zachowuje wszystkie cechy, których należy oczekiwać od Golfa w wersji kombi – to wygodny i przyjazny rodzinie samochód, idealnie dopasowany do wszystkich potrzeb. Golf R Variant doskonale nadaje się do codziennej jazdy, a jego sportowy charakter w niczym nie przeszkadza, mimo zawieszenia obniżonego o 20 mm.

To idealne połączenie kompaktowego Golfa R z samochodem typu kombi. Sportowy charakter, osiągi i emocje, które towarzyszą jeździe Golfem R Variant łączą się z przestrzenią, funkcjonalnością oraz z innowacjami.
Dzięki zwiększonemu o 66 mm rozstawowi osi, wnętrze Golfa R Variant oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów niż kabina hatchbacka. Miejsce na nogi zwiększyło się z 903 do 941 mm. Z pojemnością bagażnika standardowo wynoszącą 611 litrów i miejscem dla pięciu osób lub z przestrzenią bagażową o pojemności aż 1642 litrów, przy wykorzystaniu ładowności do dachu, Golf R Variant szybko, bezpiecznie i wygodnie dowiezie rodzinę wraz z bagażem na miejsce. Dzięki opcjonalnym amortyzatorom o regulowanej charakterystyce tłumienia nierówności oraz licznym systemom wspomagania komfortu jazdy i obsługi, Golf R Variant jest doskonale przygotowany także do jazdy na długich dystansach.

Sven Smeets,
Szef działu R

Po raz pierwszy Golf R Variant jest dostępny z opcjonalnym hakiem holowniczym, który umożliwia holowanie przyczepy o dopuszczalnej masie własnej do 1,9 tony (z hamulcem) i może być obciążony ładunkiem, np. uchwytem z rowerami, o masie 80 kg.

Najbardziej sportowy w historii Golf w wersji kombi z licznymi detalami spod znaku R

W dynamicznie stylizowanym nadwoziu nowego Golfa R Variant dominują detale charakterystyczne dla modeli R, jak przedni zderzak ze spliterem oraz owiewkami. Z boku uwagę przykuwają listwy na nadkolach oraz efektowne szerokie progi w kolorze nadwozia. Zupełnie nowe są, także charakterystyczne dla modeli R, tylny zderzak z czarnym dyfuzorem lakierowanym na wysoki połysk oraz sportowy układ wydechowy – wykonany zgodnie ze specyfikacją Volkswagen R – z podwójnymi chromowanymi końcówkami po obydwu stronach auta. Do wyboru są trzy kolory nadwozia: typowy dla modeli spod znaku R niebieski Lapiz Metallic, biały Pure i czarny Deep Pearl Effect.

Podobnie jak kompaktowy Golf R, także Golf R Variant dysponuje nowo opracowanym napędem na cztery koła z selektywną kontrolą podziału momentu obrotowego między koła tylnej osi. W tym przypadku nowy mechanizm różnicowy rozdziela moment obrotowy nie tylko między przednią i tylną oś, ale – w razie potrzeby – także między tylne koła. Zdecydowanie zwiększa to zwinność Golfa R Variant podczas pokonywania zakrętów. Poprzez system VDM (Vehicle Dynamics Manager) napęd na cztery koła jest połączony z innymi systemami układu przeniesienia napędu, jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (XDS) i amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia (DCC). W rezultacie nowy Golf R Variant zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach, neutralne zachowanie, wysoki poziom precyzji prowadzenia oraz wyjątkową zwinność. Krótko mówiąc – maksymalną przyjemność z jazdy. Układ jezdny Golfa R w wersji kombi dopracowywano na kultowej Północnej Pętli toru Nürburgring, podobnie jak było w przypadku hatchbacka.

Dwa nowe profile jazdy zwiększają bezpieczeństwo i radość z prowadzenia auta

Z opcjonalnym pakietem R Performance, Golf R Variant dysponuje dodatkowymi profilami jazdy – Special i Drift. W profilu Special najważniejsze parametry układu przeniesienia napędu są skonfigurowane na potrzeby dynamicznej jazdy po Północnej Pętli toru Nürburgring. Profil jazdy Drift, stosowany z dala od dróg publicznych, również odkrywa zupełnie nowe pokłady dynamiki jazdy i sprawia, że jazda poślizgiem jest znacznie bardziej bezpieczna i przyjemniejsza.

W standardzie dostępne są cztery profile jazdy – Comfort, Sport, Race i Individual. Za pomocą jednego przycisku kierowca może dostosować działanie systemu ESC do swoich wymagań, wybierając jedno z dwóch ustawień. System ESC można również całkowicie wyłączyć, jednak w sytuacji awaryjnej system autonomicznego hamowania oraz wspomagania skrętu aktywują go ponownie.

Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1984 cm3 z serii EA888 rozwija moc 235 kW (320 KM), czyli o 14 kW (20 KM) więcej niż poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 400 Nm do 420 Nm i jest dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika, wynoszących zaledwie 2100 obr./min. Na tak wysokim poziomie moment obrotowy utrzymuje się do 5350 obr./min. Silnik 2.0 TSI w swoim najmocniejszym wydaniu spełnia aktualną normę emisji spalin EU6 AP.

Przy przedniej osi zamontowano nowy układ hamulcowy z 18-calowymi tarczami hamulcowymi, które są o jeden cal (25,4 milimetra) większe niż poprzednie. Nowe tarcze hamulcowe są przy tym o 600 gramów lżejsze od tych stosowanych w poprzednim Golfie R Variant. Zależna od prędkości siła wspomagania hamowania zapewnia precyzyjną kontrolę nad autem. Zaciski hamulcowe mają jaskrawy niebieski kolor oraz logo R.

Golf R Variant to prawdziwy model spod znaku R również we wnętrzu

Standardowe wyposażenie nowego Golfa R Variant obejmuje, między innymi, nową wielofunkcyjną sportową kierownicę obszytą skórą oraz sportowe fotele z przodu ze zintegrowanymi zagłówkami i z niebieskim logo R. Siedzenia są pokryte tkaniną w kolorze czarno-niebieskim. Wewnętrzna strona bocznych podparć siedziska jest wykonana z tkaniny ArtVelours w kolorze Flint Grey. Można również zamówić opcjonalne wykończenie foteli skórą Nappa. W pakiecie z wentylacją przednich foteli oraz detalami o wyglądzie włókna węglowego z niebieskim wzorem.

W porównaniu do elementów obsługi znanych z poprzednika, te w nowym Golfie R Variant przeprojektowano niemal całkowicie. Dotykowe przyciski, suwaki oraz ekrany zastąpiły klasyczne przyciski i pokrętła. Zaprojektowany dla modelu R Digital Cockpit Pro oferuje takie funkcje, jak nowy poziomy wyświetlacz prędkości obrotowej silnika na górnej krawędzi cyfrowego zestawu wskaźników, a także licznik czasów okrążeń. Samochód można też obsługiwać za pomocą naturalnych komend głosowych.

Nowoczesną łączność z Internetem, podobnie jak we wszystkich Volkswagenach, zapewnia nowy system multimedialny MIB3, który jest połączony z różnymi usługami online ekosystemu Volkswagen We oraz umożliwia personalizację i zapis ustawień w chmurze za pomocą Volkswagen ID. Digital Cockpit Pro i ekran systemu multimedialnego znajdują się na linii wzroku kierowcy i przez cały czas są dobrze widoczne, a także łatwe w obsłudze.

Cennik Golf R Variant: https://cenniki.volkswagen.pl/Golf-R-Variant

Źródło: Volkswagen Polska