![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200414_3-900x300.jpg)
Nowy Caddy – pierwszy dostawczy Volkswagen zbudowany na platformie MQB
Volkswagen Caddy piątej generacji, to dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze samochód przełomowy. Każdy jego szczegół został zaprojektowany od nowa. Auto wyposażone jest w zaawansowane rozwiązania techniczne, innowacyjne systemy wsparcia kierowcy i cyfrowe systemy obsługi.
Najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne i cyfrowe, to wynik zbudowania tego samochodu na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, dającej znacznie większe możliwości konstrukcyjne i wyposażeniowe pojazdu. Nowy Caddy w całości powstaje w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań.
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200414_2.jpg)
Platforma MQB
”Modularer Querbaukasten” to przyszłość budowy kompaktowych samochodów koncernu Volkswagen. Teraz, to przełomowe rozwiązanie techniczne zastosowano również w kompaktowym samochodzie dostawczym – nowym Volkswagenie Caddy. Uniwersalna (stosowana dziś w ponad 40 modelach różnych marek koncernu), modularna płyta podłogowa umożliwia zastosowanie nie tylko tradycyjnych silników spalinowych lecz również jednostek napędowych zasilanych gazem, a także hybrydowych i elektrycznych zespołów napędowych; każdy z nich jest umieszczany w tym samym miejscu i położeniu. Ponadto MQB ma stałe, określone parametry techniczne, takie jak np. odległość między pedałem gazu a środkiem przedniego koła, przy czym zmieniać mogą się rozstaw osi, a także wielkość i rozstaw kół. Dzięki temu, tę samą płytę podłogową można wykorzystywać w różnych modelach – również w Caddy piątej generacji. Dzięki MQB modele Volkswagena są przestronniejsze, bezpieczniejsze, lżejsze i mają oszczędniejsze jednostki napędowe.
Wizualnie, przejście na MQB jest widoczne na pierwszy rzut oka – dzięki wydłużonemu rozstawowi osi potęgującemu wrażenie dynamicznych proporcji. Projektanci wykorzystali ten atut i na tej bazie zaprojektowali całkowicie nową karoserię z charakterem. Z technicznego i wyposażeniowego punktu widzenia, bryła zewnętrzna Caddy, który może mieć nawet siedem miejsc siedzących, charakteryzuje się wieloma nowymi funkcjami. Należą do nich opcjonalnie dostępne elektryczne funkcje domykania drzwi przesuwnych i klapy bagażnika oraz przeszklony dach panoramiczny o powierzchni 1,4 m2, który rozciąga się nad pierwszym i drugim rzędem siedzeń. Nowy Caddy i platforma MQB przekonują do siebie również nowymi rozwiązaniami wewnątrz pojazdu: zaawansowaną techniką i wyraźnie zwiększoną ilością miejsca. Caddy Maxi, jako wersja wydłużona (platforma MQB jest modułowa, co oznacza również, że można ją wydłużać) oferuje na przykład dość miejsca dla dwóch europalet.
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2020/04/20200414_1.jpg)
Platforma MQB pozwoliła też na zastosowanie po raz pierwszy w modelu Caddy na szeroką skalę powiększonej znacznie gamy systemów asystujących i wsparcia kierowcy. Sześć z dziewiętnastu systemów wsparcia kierowcy zamontowanych na pokładzie nowego Caddy to systemy zupełnie nowe. Jest wśród nich ‘Asystent Podróży – Travel Assist’, po raz pierwszy oferowany w samochodzie dostawczym i zapewniający wsparcie prowadzenia w pełnym zakresie osiąganych prędkości. System wspomagania jazdy jest aktywowany za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej. W nowym Caddy znajdziemy również takie systemy jak: Trailer Assist – podobny do tego, który znajduje się w Crafterze asystent znacznie ułatwiający manewrowanie z przyczepą oraz Side Assist – ze zintegrowanym systemem ostrzegania o ruchu za pojazdem Rear Traffic Alert. Funkcjonujące już wcześniej w Caddy systemy zostały teraz znacznie rozszerzone i zaktualizowane o nowe funkcje.
Źródło: Volkswagen Polska