Nowa Mazda CX-30 oraz MX-30 zdobywają nagrody Red Dot design

Nowa Mazda CX-30 oraz MX-30 otrzymały równocześnie nagrodę „Red Dot: Product Design 2020”. Kompaktowy SUV Mazda CX-30 oraz pierwszy elektryczny model marki – MX-30 powiększyły grono laureatów tej prestiżowej nagrody, zaprojektowanych zgodne z filozofią Kodo: Dusza Ruchu.

Nowa Mazda CX-30 jest drugim modelem opracowanym zgodnie z najnowszą ewolucją języka projektowania Kodo – filozofią twórczego designu, głęboko zakorzenioną w tradycyjnej japońskiej estetyce. Wykonanie każdego z elementów pojazdu zgodnie z regułą „mniej znaczy więcej” zaowocowało czystym pięknem sylwetki CX-30, wnosząc nową, oryginalną stylistykę do segmentu kompaktowych crossoverów.

Mistrzowie japońskiego rzemiosła zawsze doceniali oszczędność formy, odnajdując piękno w prostocie.
Zainspirowało to naszych projektantów do zredukowania do minimum liczby elementów nadwozia i stworzenia dynamicznej, jednocześnie eleganckiej sylwetki, która jest powściągliwa, ale wciąż wyrazista. Właśnie tak postrzegamy japońską estetykę – to delikatność, która tworzy bryły wzbudzające emocje.

Jo Stenuit,
Dyrektor Designu Mazdy w Europie

Wysokiej jakości projekt wnętrza Mazdy CX-30 skoncentrowany na człowieku, łączy w sobie ergonomiczną doskonałość z technologiczną perfekcją. Najnowsze rozwiązania architektury Mazda Skyactiv-Vehicle wykorzystują wrodzoną zdolność ludzi do zachowania równowagi w celu zapewnienia bardziej naturalnej i intuicyjnej kontroli nad pojazdem. W gamie jednostek napędowych wyróżnia się Skyactiv-X – rewolucyjny projekt silnika benzynowego Mazdy, który zapewnia efektywność, jak w przypadku diesla [1].

Dzięki zachowaniu pięknych, ręcznie modelowanych form projektowania Kodo, stylistyka Mazdy MX-30 stanowi wyraz pogłębionej współczesnej estetyki, która skupia się na futurystycznych wartościach i stylach życia, rozkwitających wokół.

To nowe nastawienie zaowocowało oryginalnym projektem, który wyraża ekspresyjną ewolucję stylistyki Kodo.
Sylwetka nadwozia została bezkompromisowo uproszczona, by podkreślić piękno zwartej bryły i jakość projektu wnętrza. Wyróżniające, kontrastowe odcięcie linii dachu oraz projekt drzwi o koncepcji freestyle dopełniają wrażenie lekkości, podczas gdy materiały użyte we wnętrzu wprowadzają koncepcję zrównoważonego rozwoju. Wraz z rozpoczęciem ery wielkich zmian, chcemy aby Mazda MX-30 przypominała ludziom, że nasze samochody nadal mogą dostarczać przyjemności prowadzenia.

Główny Projektant Mazdy MX-30 Youichi Matsuda

Nowa technologia napędu elektrycznego Mazdy, e-Skyactiv bazuje na litowo-jonowym akumulatorze o mocy 35,5kWh, zapewniającym zasięg około 200 km, przekraczający znacznie średni dzienny dystans 48 kilometrów pokonywanych przez europejskich kierowców. Zarówno skumulowany pakiet rozwiązań architektury EV Skyactiv-Vehicle oraz technologie bezpieczeństwa i-Activesense zostały dopasowane tak, aby idealnie uzupełniać płynne, ciche i w pełni harmonijne prowadzenie elektrycznego pojazdu.

To już ósma i dziewiąta nagroda Red Dot dla modeli Mazdy, zaprojektowanych zgodnie z filozofią Kodo – Dusza Ruchu. Wcześniej nagrody otrzymały Mazda3 w roku 2019, MX-5 RF w 2017 r., MX-5 soft top, CX-3 oraz Mazda2 – wszystkie w 2015 r. oraz modele poprzednich generacji Mazda3 (2014) oraz Mazda6 (2013).

Laureaci nagrody Red Dot tworzą prawdziwie doskonałe produkty zasługujące na najwyższe wyróżnienia.
Zwycięskie produkty zdobyły głosy jury nie tylko dzięki swojej estetyce, ale także dzięki bezkonkurencyjnej funkcjonalności. Wzornictwo nagrodzonych produktów ustanawia nowe standardy w swoich branżach.

Profesor dr Peter Zec,
Założyciel i CEO konkursu Red Dot

Zainaugurowany w 1955 r., konkurs Red Dot jest dziś największym wydarzeniem nagradzającym design produktów na świecie. Tegoroczni zwycięzcy zostali wyłonieni w 48 kategoriach, włączając samochody i motocykle, i zdobywają prawo do posługiwania się znakiem Red Dot – międzynarodowym symbolem doskonałości.


CX-30 Skyactiv-X, zużycie paliwa wg WLTP: 5.9-7.0 l/100km; emisja CO2 w trybie WLTP: 133-160 g/km; zużycie paliwa wg NEDC: 4.6-5.6 l/100km; emisja CO2 wg NEDC: 105-128 g/km.

Źródło: Mazda Motor Poland