Mazda2 Hybrid

Pierwszy model Mazdy w Europie z w pełni hybrydowym układem napędowym, który nie wymaga ładowania z gniazdka – efektywność zużycia paliwa wg normy WLTP: 4,0-3,8 l/100 km i emisja CO2 na poziomie 93-87 g/km.

Nowa Hybrydowa Mazda21, która trafi do sprzedaży w całej Europie już wiosną 2022 roku, po raz pierwszy wprowadza do europejskiej gamy modelowej Mazdy technologię w pełni hybrydowego, równoległego układu napędowego, który nie wymaga ładowania z gniazdka.

Hybrydowa Mazda2 jest w pełni hybrydowym modelem, w którym trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1490 cm³ o mocy DIN 93 KM/68 kW połączony jest z silnikiem elektrycznym o mocy 59 kW, co daje systemową moc samochodu DIN 116 KM/85 kW.

Nowa hybrydowa Mazda będzie przyspieszać od 0-100 km/h w 9,7 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 175 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg normy WLTP wyniesie zaledwie 4,0-3,8 l/100 km, a emisja CO2 jedynie 93-87 g/km (wyniki odpowiednio dla modeli wyposażonych w koła o średnicy 16 lub 15 cali).

Po uruchomieniu, samochód automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, oferując płynną, bezproblemową i cichą jazdę na napędzie elektrycznym w środowisku miejskim, przy zerowej emisji CO2, NOx i cząstek stałych.

Podczas normalnej jazdy podaż mocy pomiędzy silnikiem benzynowym i elektrycznym jest automatycznie regulowana w celu uzyskania optymalnych osiągów i jak najlepszej wydajności paliwowej. Podczas zwalniania i hamowania energia kinetyczna jest odzyskiwana w postaci energii elektrycznej, magazynowanej w wysokowydajnym akumulatorze.

Poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem, co eliminuje konieczność doładowywania systemu z zewnętrznego źródła.

Mimo że Mazda2 Hybrid należy do segmentu B, jej podwozie ma rozstaw osi o długości 2560 mm, co przekłada się na wygodną przestrzeń we wnętrzu dla czterech dorosłych osób oraz 286 litrów przestrzeni bagażowej. Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda2 Hybrid Pure, Mazda2 Hybrid Agile oraz Mazda2 Hybrid Select. Warto podkreślić, że model ten już posiada maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w testach zderzeniowych Euro-NCAP2.

Nowa Mazda2 Hybrid jest najnowszym efektem długotrwałej współpracy pomiędzy Mazda Motor Corporation i Toyota Motor Corporation. Będzie to model dostarczany przez Toyota Motor Europe, spółkę zależną będącą w całości własnością Toyota Motor Corporation, i uzupełni europejską gamę Mazdy 2, jako pojazd pod własną marką Mazda.

Jest to bardzo znaczący model w kontekście zaangażowania Mazdy w realizację celów określonych w strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030”, długoterminowej wizji rozwoju technologicznego. W szczególności – zgodnie z Porozumieniem Paryskim – celem firmy jest zmniejszenie średniej emisji CO₂ w całym przedsiębiorstwie o 50% do roku 2030 oraz, poprzez przyspieszenie elektryfikacji floty, osiągnięcie neutralności w emisji dwutlenku węgla do roku 2050.


1 Zużycie paliwa wg WLTP (cykl mieszany): 4,0-3,8 l/100 km; emisja CO2 (cykl mieszany): 93-87 g/km. Samochody są homologowane zgodnie z obowiązującą procedurą WLTP (Rozporządzenie Komisji (UE) 1151/2017; Rozporządzenie Komisji (UE) 2007/715). zużycie paliwa wg NEDC (cykl mieszany): 3,2 l/100 km; emisja CO2 (cykl mieszany: 73g/km. W celu zapewnienia porównywalności wyników przyjęto dane NEDC – wartości zgodne z obowiązującym Rozporządzeniem Komisji (EU) 1153 / 2017

2 Źródło: Euro NCAP: Euro NCAP | The European New Car Assessment Programme

Źródło: Mazda Motor Poland