![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2023/06/20230602_0-900x300.jpg)
ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie
Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie – Volkswagen Home. ID.7 to jeden z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, które marka z Wolfsburga wprowadzi na rynek do 2026 roku.
Po pokazie zmodernizowanego Volkswagena ID.3 przed jego premierą rynkową podczas targów Poznań Motor Show, przyszła pora na kolejny debiut w Polsce tegorocznej nowości w ofercie Volkswagena. Tym razem polscy klienci będą mogli zobaczyć z bliska flagowy model rodziny ID. – limuzynę ID.7. To kolejne z elektrycznych aut, które marka z Wolfsburga wprowadzi na rynek do 2026 roku. Auto wyróżnia się gabarytami – mierzy niemal 5 m długości, co oczywiście przełoży się na komfort podróżowania. Swój wkład w wygodę będą mieć także elementy wyposażenia nowego modelu, takie jak inteligenta klimatyzacja, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu oraz panoramiczne okno dachowe z regulowaną przezroczystością szyby.
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2023/06/20230602_1.jpg)
Jesteśmy dumni, że krótko po światowej prezentacji możemy zaprezentować nasz najnowszy samochód elektryczny polskim klientom. To dowód na to, że Polska jest ważnym rynkiem dla Volkswagena. ID.7 budzi olbrzymie emocje i wierzę, że pod wieloma względami będzie to prawdziwy game-changer w naszej ofercie.
Paweł Szuflak,
Dyrektor marki Volkswagen w Polsce
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2023/06/20230602_2.jpg)
Źródłem napędu nowego modelu rodziny ID. będzie silnik o mocy 286 KM. Do wyboru będą dwie pojemności akumulatorów: ID.7 Pro będzie dysponował 77 kWh, a ID.7 Pro S (który zostanie wprowadzony na rynek nieco później) będzie wyposażony w najnowszy akumulator Volkswagena o pojemności 86 kWh. Moc ładowania wersji 77 kW sięgnie 170 kW, a w przypadku odmiany 86 kWh – 200 kW. Nowy system zarządzania termicznego wstępnie przygotuje akumulator do ładowania. Ten proces rozpoczyna się automatycznie w drodze do każdej stacji ładowania, gdy aktywne jest prowadzenie do celu. Według szacunków, pomiędzy ładowaniami w przypadku ID.7 Pro będzie można przejechać do około 615 kilometrów, a w przypadku ID. Pro S – 700 km (wg. WLTP). Bagażnik Volkswagena ID.7 ma pojemność 500 l.
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2023/06/20230602_3.jpg)
W modelu ID.7 wprowadzono nową koncepcję obsługi. To m.in. reakcja na sygnały płynące od dotychczasowych użytkowników innych modeli rodziny ID. Do standardowego wyposażenia modelu ID.7 należą m.in. 15-calowy ekran systemu inforozrywki, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, nowa koncepcja obsługi klimatyzacji, z łatwo dostępnym panelem oraz przyciski, którym można samodzielnie przypisać ulubione funkcje, a także podświetlane, dotykowe slidery.
![](https://www.autoremo.pl/wp-content/uploads/2023/06/20230602_4.jpg)
Źródło: Volkswagen Polska