Hyundai przedstawia prototyp nowego i20 N

Hyundai opublikował dwa nowe filmy pokazujące testy zimowe sportowych modeli marki, w tym prototyp nowego i20 N w kamuflażu.

Filmy, które zostały nakręcone w Arjeplog w Szwecji, pokazują kierowcę Hyundai Motorsport Thierry’ego Neuville’a, prowadzącego i20 WRC, RM19 i i20 N w śnieżnym krajobrazie. Są to premierowe zdjęcia nowego i20 N.

Pierwszy z trzech filmów pokazuje samochód rajdowy i20 WRC, który zjeżdża z lawety i jedzie ciemnymi drogami Laponii, oświetlając trasę reflektorami zamontowanymi na masce silnika. Wraz z nadejściem świtu samochód przyspiesza, jedzie przez zaśnieżone lasy i serpentyny, by dotrzeć do miejsca, w którym prawdziwa zabawa dopiero się zaczyna, czyli zamarzniętego jeziora. Gdy samochód przedziera się przez tundrę w jasny arktyczny dzień, jedynym dobiegającym dźwiękiem jest odgłos wkręcającego się na obroty silnika.

W następnym kadrze pojawia się RM19, ślizgające się bokiem wzdłuż drogi i pozostawiające po sobie pióropusze białego puchu i szerokie łuki na śniegu. W ujęciu z wewnątrz widać jak Neuville naciska pedały i fachowo manewruje prototypem znanym jako jeżdżące laboratorium Hyundaia.

Następuje kolejne cięcie i tym razem widzimy prototyp nowego i20 N, z kamuflażem zakrywającym przód i tył.

W drugim filmie Neuville komentuje testy, opisuje wrażenia z jazdy każdym z modeli, i20 WRC, RM19 oraz i20 N, i przedstawia unikalne cechy każdego samochodu ze swojej perspektywy.

Bardzo interesujący samochód. Niezwykle dokładny i łatwy w obsłudze. Silnik ładnie się kręci, a jego dźwięk jest bardzo interesujący. Nie mogę się doczekać, aby nim pojeździć w WRC!

Thierry Neuville,
O prototypie nowego i20 N

Samochody WRC są naprawdę ekstremalne. Każdy szczegół jest dopracowany, aby uzyskać najlepsze osiągi, a także dostosować się do stylu jazdy kierowcy.

Thierry Neuville,
O i20 WRC

Opisuje RM19 jako „bardzo łatwy w prowadzeniu”. Mówiąc o jeździe próbnej, powiedział: „Miałem szeroki uśmiech na twarzy, ponieważ dużo jeździłem nim bokiem.”

Testy zimowe zapewniają niezawodność w ekstremalnych warunkach

Testy odbyły się na początku tego roku na zamarzniętym jeziorze w szwedzkim Arjeplog, popularnym wśród producentów samochodów, zimowym poligonie. Całoroczne niskie temperatury sprawiają, że jest to idealne miejsce do testowania pojazdów w ekstremalnych warunkach pogodowych. W niektóre dni temperatura spada do -30 stopni Celsjusza.

Hyundai testuje swoje samochody w tak trudnych warunkach klimatycznych, aby upewnić się, że będą niezawodne w ekstremalnych warunkach pogodowych. Od palącego letniego upału po oblodzone zimowe drogi, pojazdy muszą być w stanie funkcjonować w każdych warunkach klimatycznych w Europie. Podczas testów Hyundai testował także osiągi w warunkach podobnych do tych znanych ze sportów motorowych. Wysokie prędkości i ostre zakręty narażają pojazdy na duże obciążenia mechaniczne.

Całkowicie nowy i20 N

Po sukcesach modeli i30 N i i30 Fastback N, Hyundai opracowuje sportową wersję swojego najnowszego europejskiego modelu – całkowicie nowego i20 N. Podobnie jak w przypadku innych modeli N, i20 N będzie mógł jeździć po torach wyścigowym i drogach publicznych.

Więcej szczegółów na temat i20 N zostanie ujawnionych wkrótce.

Hyundai w sportach motorowych

W 2012 roku powstał zespół Hyundai Motorsport, którego głównym kierowcą został Thierry Neuville. W 2014 roku zespół rozpoczął swój pierwszy sezon w WRC z samochodem i20 WRC. Tego roku Neuville i Hyundai odnieśli swoje pierwsze zwycięstwo w WRC podczas Rajdu Niemiec. Dzisiaj Neuville ma na swoim koncie 9 zwycięstw, 26 podiów i 129 zwycięstw etapowych z Hyundai Motorsport. W 2019 roku Hyundai Motorsport zdobył swój pierwszy tytuł mistrza w klasyfikacji producentów WRC.

Poza produkcją samochodów wyścigowych, Hyundai Motorsport testuje również nowe technologie w sportowych samochodach koncepcyjnych, zwanych w skrócie Racing Midship lub RM. RM są jeżdżącymi laboratoriami ibazą do testowania i opracowywania nowych pomysłów. Najnowszy koncept RM19 posiada 2,0-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 390 KM zamontowany centralnie przy tylnej osi oraz duży tylny spojler.

Poza rajdami Hyundai angażuje się także w wyścigi samochodowe. W 2017 roku Hyundai po raz pierwszy rywalizował na torach ze swoim i30 N TCR. Od tego czasu Hyundai opracował dwa kolejne samochody Veloster N TCR i w pełni elektryczny Veloster N ETCR.

Samochody wyścigowe przygotowane do startów w sportach motorowym stanowią inspirację dla gamy N – sportowych samochodów produkowanych przez Hyundaia.

Źródło: Hyundai Motor Poland