Elektryczne modele ID. w wersji GTX zyskają nowe elementy wyposażenia standardowego i atrakcyjniejszy wygląd

GTX w elektrycznych Volkswagenach oznacza usportowione, topowe odmiany modeli z rodziny ID. ID.4 GTX 4MOTION i ID.5 GTX 4MOTION z napędem na cztery koła zyskają teraz bogatsze wyposażenie standardowe. Zmiany obejmą także nadwozie i wnętrze – pojawią się tam wyróżniające flagowe odmiany modeli ID. w kolorze czarnym i czerwonym. W przyszłości wersja GTX będzie wchodzić w skład wszystkich linii modelowych gamy ID. Ceny ID.4 GTX 4MOTION po zmianach zaczynaja się od 260 190 zł, a ID.5 GTX 4MOTION od 270 290 zł.

Volkswagen ulepszył swoje usportowione modele GTX. Wymagające do tej pory dopłaty pakiety Design i Comfort należą do wyposażenia standardowego. W ich skład wchodzą m.in. przyciemniane szyby boczne i tylna, podgrzewane fotele przednie, cztery gniazda USB-C, czujnik deszczu, podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby, dwustrefowa, zdalnie sterowana automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic i konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.

Czarne i czerwone wstawki

Nowe elementy można zauważyć także we wnętrzu – deska rozdzielcza i boczki drzwi są czarne, z kolei czerwone szwy w całym wnętrzu podkreślają usportowiony charakter auta, można je znaleźć m.in. na obszytym skórą wieńcu kierownicy. Opcjonalne, sportowe fotele premium są również ozdobione czerwonymi szwami, lamówkami i logo. Zewnętrzne akcenty wyróżniające modele GTX są czarne: polakierowane błyszczącym lakierem w tym kolorze są: listwa nad drzwiami, słupek C, lusterka zewnętrzne i dyfuzor. Na życzenie dostępne są 21-calowe felgi, także w błyszczącym, czarnym kolorze. Czarne wstawki w połączeniu z przyciemnionymi szybami sprawiają, że auto wygląda bardzo szykownie.

GTX – przepis na sukces

Usportowiona linia GTX jest w ofercie Volkswagena od ponad roku. Te dynamiczne auta łączą elektromobilność, zrównoważony rozwój i inteligentne rozwiązania. Nowe elementy stylistyczne podkreślają szczególny charakter tych samochodów.

Sukces, jaki odniosły modele ID.4 GTX i ID.5 GTX potwierdza, że nasza strategia pozycjonowania linii GTX była słuszna. Blisko 40 procent kupujących ID.4 i ID.5 decyduje się na odmianę GTX.
Będziemy stale rozwijać linię GTX i w przyszłości każdy model ID. będzie dostępny w wersji GTX – od ID.3 do ID. Buzza.

Silke Bagschik,
Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu rodziny ID

Świetnie osiągi i bezpieczeństwo dzięki napędowi na cztery koła

Modele GTX są wyposażone w silniki przy obu osiach. Łączna ich moc to 299 KM, a maksymalny moment obrotowy to 460 Nm. Przy tylnej osi jest wzbudzony na stałe synchroniczny silnik o mocy 204 KM i momencie obrotowym 310 Nm. Przednią oś napędza asynchroniczny silnik o mocy 109 KM i momencie obrotowym 162 Nm. Jest on kompaktowy, lekki i znosi przeciążenia, a podczas jazdy w trybie żeglowania ma minimalne opory. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, auto może holować przyczepę o masie do 1400 kg, to o 200 kg więcej niż w przypadku tylnonapędowych odmian.

System kontroli dynamiki pojazdu ze specjalnie opracowanym oprogramowaniem

Sterowanie opartym na dwóch silnikach napędem w modelach ID.4 GTX i ID.5 GTX jest obsługiwane przez system kontroli dynamiki pojazdu. Zadaniem oprogramowania, opracowanego przez specjalistów marki Volkswagen, jest optymalne połączenie wydajności, dynamiki i stabilności jazdy. Silnik przy tylnej osi często jest w stanie samodzielnie napędzać pojazd. Gdy tylko kierowca chce zmienić styl jazdy na bardziej dynamiczny lub potrzebuje większej przyczepności, włącza się silnik przy przedniej osi. Odbywa się to w ciągu zaledwie ułamków sekundy i niezwykle płynnie, jest właściwie niezauważalne dla kierowcy. Menedżer dynamiki pojazdu steruje nie tylko układem napędowym, lecz także wszystkimi układami hamulcowymi, kierowniczymi i podwozia, w zależności od wybranego profilu jazdy.

Elektromobilność przyjazna dla użytkownika

ID.4 GTX zapewnia zasięg do 500 km (wg WLTP), a ID.5 GTX nawet do 512 km (wg WLTP). Nawigacja z inteligentnym planowaniem podróży pozwala wyznaczyć trasę długiej podróży z przystankami w taki sposób, by jak najszybciej dojechać do celu. System potrafi korygować wskazówki dotyczące postojów, np. gdy uzna, że kierowca jedzie oszczędnie i można zrezygnować z jednego z ładowań.

Najnowsza generacja oprogramowania i ładowanie Plug&Charge

Dzięki najnowszemu oprogramowaniu ID. software oraz funkcji Plug&Charge* będzie jeszcze łatwiejsze niż do tej pory. Po podłączeniu kabla na stacji szybkiego ładowania nastąpi automatyczna identyfikacja samochodu przy pomocy szyfrowanej komunikacji. Po kilku sekundach ładowanie samoczynnie się rozpocznie. Funkcja Plug&Charge jest już dziś dostępna w wielu sieciach stacji ładowania: Ionity, Aral, BP, Enel, EON, a także Iberdrola i Eviny. Kolejni operatorzy wkrótce umożliwią korzystanie z Plug&Charge.

* usługa obecnie niedostępna w Polsce

Źródło: Volkswagen Polska