Dacia Sandero i Spring w czołówce rankingów sprzedaży do klienta indywidualnego

Według danych CEPiK (YTD08) Dacia zajęła 9. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce, awansując o jedną pozycję względem ubiegłego roku. Liczba zarejestrowanych aut marki wyniosła 14 029, co oznacza wzrost o 19,2% (+2 263 szt.) rok do roku. Udział Dacii w rynku samochodów osobowych wzrósł do 3,71%.

Jeszcze lepiej marka radzi sobie w kanale sprzedaży do klienta indywidualnego – zajmuje 5. miejsce (+1 vs Y-1) z wynikiem 7 945 zarejestrowanych samochodów (+28,3%, +1 751 szt.). Dzięki temu udział Dacii w sprzedaży detalicznej wzrósł do 6,54% (+1,0 p.p. vs Y-1).

Na szczególne wyróżnienie zasługują trzy modele:

• Dacia Sandero – lider segmentu samochodów miejskich (RETIAL #1 B-HATCH), 3. miejsce w rankingu ogólnym B-Hatch,

• Dacia Duster – 3. pozycja zarówno w sprzedaży detalicznej, jak i całkowitej w segmencie kompaktowych B-SUV,

• Dacia Spring – numer 1 w sprzedaży samochodów elektrycznych do klientów indywidualnych; Dacia pozostaje także najchętniej wybieraną marką EV w Polsce.

Szczegółowe dane potwierdzają wzrosty niemal we wszystkich modelach:

• po ośmiu miesiącach roku zarejestrowano 3 523 sztuki Sandero, co stanowi wzrost o 8% vs YTD-1,
Jogger: +9% detal, +11% całość,
Spring: imponujący wzrost +505% w sprzedaży detalicznej, +326% w całkowitej,
Duster: stabilna pozycja w detalu (+3%), przy niewielkim spadku rejestracji całkowitych (-7%).
Bigster: 1697 zarejestrowanych samochodów po ośmiu miesiącach roku.

Źródło: Renault Group Polska