
Renault zwiększa sprzedaż w Polsce w pierwszym półroczu 2025
W pierwszej połowie 2025 roku Renault zanotowało wzrost sprzedaży samochodów osobowych w Polsce o 4,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – łącznie zarejestrowano 10 990 pojazdów. Sprzedaż do klientów indywidualnych także wzrosła – do poziomu 3 880 sztuk (+4,2%). Marka umocniła swoją pozycję szczególnie w segmencie SUV: Renault Captur zajęło 4. miejsce w segmencie B-SUV, osiągając wzrost sprzedaży o 29,3%.

Samochody osobowe Renault zyskują na popularności
Do sukcesów w pierwszym półroczu należy także dynamiczny debiut modelu Renault 5 E-Tech electric, który już po pierwszym miesiącu obecności na rynku zajął 3. miejsce w segmencie miejskich samochodów elektrycznych (B-EV). Rosnącym zainteresowaniem cieszy się również gama modeli z napędem hybrydowym – obecnie 25,2% wszystkich samochodów osobowych Renault sprzedanych w Polsce to modele zelektryfikowane, co oznacza wzrost o 12,9 punktu procentowego r/r.
W pierwszej połowie roku konsekwentnie budowaliśmy pozycję Renault jako marki nowoczesnej, efektywnej i zelektryfikowanej. Wzrost sprzedaży samochodów osobowych, silna pozycja modeli hybrydowych i udany debiut Renault 5 pokazują, że klienci doceniają kierunek, w jakim zmierza marka. Cieszymy się również z utrzymania pozycji lidera w segmencie dużych vanów – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i Krajach Bałtyckich.

Renault liderem rynku samochodów dostawczych
W segmencie samochodów dostawczych Renault utrzymało silną pozycję. Renault Master to od 2018 roku najlepiej sprzedający się model wśród wszystkich samochodów dostawczych, co potwierdza jego ugruntowaną pozycję wśród klientów biznesowych i flotowych. Samochód ceniony jest za trwałość, różnorodność wersji nadwoziowych oraz dostępność wersji z napędem elektrycznym.
Dobrze radzi sobie także Renault Trafic, które już czwarty rok z rzędu utrzymuje pozycję lidera w segmencie minibus, a Kangoo odnotowało największy wzrost w segmencie S Van – sprzedaż modelu wzrosła ponad trzykrotnie w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku. To potwierdza siłę oferty Renault na rynku lekkich pojazdów użytkowych – zarówno w wersjach osobowych, jak i użytkowych.

Nowości i premiery
W 2025 roku Renault konsekwentnie odnawia swoją gamę modelową. Po udanej premierze Renault 5 E-Tech electric oraz Renault 4 E-Tech electric, nowoczesnej interpretacji kultowego modelu, który ma szansę stać się ikoną elektromobilności w segmencie miejskim, druga połowa roku przyniesie kolejne ważne nowości, między innymi Renault Symbioz full hybrid E-Tech 160 KM, kwintesencję tego, co najlepsze w segmencie C. Planowane jest również rozszerzenie gamy silnikowej w modelach Renault. Nowe jednostki napędowe zostaną dostosowane do nadchodzącej normy emisji spalin Euro 6e bis.

Nagrody
W styczniu Renault 5 E-Tech electric zdobyło tytuł Car of the Year 2025 jako ósmy samochód marki Renault, który otrzymał tę prestiżową nagrodę.
W lutym tego roku Renault otrzymało zwycięską statuetkę w plebiscycie Złote Koło moto.rp.pl w kategorii Wykorzystanie potencjału historii (za projekty Renault 5, Renault 4, Renault Twingo i Renault Estafette).
Renault 5 E-Tech electric triumfowało w kategorii Auto Elektryczne, a Renault Master w kategorii Auto Dostawcze w tegorocznej edycji plebiscytu Auto Lider organizowanego przez tygodnik „Motor”.
W czerwcu Renault Master otrzymał tytuł Użytkowego Samochodu Roku Wirtualnej Polski 2025, potwierdzając, że jest mistrzem w swojej kategorii. W tym samym miesiącu Master uzyskał najlepszy wynik w plebiscycie Fleet Derby 2025 wśród aut przeznaczonych do przewozu towarów jako samochód o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony z ekologicznym napędem spalinowym. W marcu Renault Polska zostało laureatem Diamentów Forbesa 2025 w kategorii firm o poziomie przychodów powyżej 250 mln zł w województwie mazowieckim, wśród firm, które w trzech ostatnich latach najszybciej zwiększały swoją wartość.

Źródło: Renault Group Polska