Volkswagen opracowuje podwozie przyszłości

Strategia ACCELERATE systematycznie napędza dążenie Volkswagena do przemiany w dostawcą mobilności zorientowanego na oprogramowanie. Oprogramowanie ma również kluczowe znaczenie w opracowywaniu nowych platform podwoziowych i układu kierowniczego przystosowanych do wysoce zautomatyzowanej jazdy w przyszłości. Volkswagen opracowuje już następną generację regulowanego podwozia i układu kierowniczego typu steer-by-wire.

Ruchy karoserii są znacznie zminimalizowane, a dynamika jazdy zoptymalizowana, ponieważ samochód szybciej reaguje na ruchy kierownicą i jest bardziej precyzyjny w prowadzeniu. Rozwój platform podwoziowych jest bardzo ważny z punktu widzenia wysoce zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób zapewniamy jak największy komfort we wszystkich sytuacjach.

Karsten Schebsdat,
Szef Działu Dynamiki Jazdy i Systemu Kontrolowania Podwozia w Volkswagenie

W przyszłości oprogramowanie będzie odgrywać jeszcze większą rolę w definiowaniu charakteru samochodu

Prace rozwojowe nad nowym układem kierowniczym typu steer-by-wire również posuwają się naprzód.

Oprogramowanie będzie ważniejsze w przyszłości również w przypadku kierowania samochodem. Daje nam to o wiele więcej możliwości wpływania na charakterystykę układu kierowniczego. Później, na podstawie konkretnego modelu, możemy zastosować to samo rozwiązanie we wszystkich platformach podwoziowych.

Karsten Schebsdat,
Szef Działu Dynamiki Jazdy i Systemu Kontrolowania Podwozia w Volkswagenie

Systemy wspomagające kierowcę – takie, jak Lane Assist i Travel Assist – również skorzystają z możliwości nowego układu kierowniczego, gdy pojawi się on w produkcji seryjnej.

„Innovation Talk – Driving dynamics” – duża dawka bardziej szczegółowych informacji i pogląd na to, jak wygląda obszar dynamiki jazdy w Volkswagenie – https://www.volkswagen-newsroom.com/en/innovation-talk-driving-dynamics-7595.

Źródło: Volkswagen Polska