Nowa Mazda CX-5 2017 zdobywa maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP

Nowa Mazda CX-5 została uznana za jeden z najbezpieczniejszych samochodów rodzinnych, oferowanych aktualnie na rynku. Euro NCAP — niezależna organizacja, badająca bezpieczeństwo nowych samochodów w Europie — przyznała nowej Madzie CX-5 maksymalną ocenę pięciu gwiazdek za poziom bezpieczeństwa.

Decyzja była poprzedzona rygorystycznymi testami zderzeniowymi i oceną zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, które należą do standardowego wyposażenia nowego modelu. Nowa Mazda CX-5, sprzedawana obecnie w całej Europie, uzyskała świetne wyniki w testach skuteczności ochrony dorosłych, dzieci i pieszych.

Jeff Guyton, prezes i dyrektor generalny Mazda Motor Europe, powiedział: – Bezpieczeństwo ludzi, którzy jeżdżą naszym samochodami oraz osób w ich otoczeniu jest dla nas bardzo ważne. Znajduje to odzwierciedlenie w znakomitej ocenie, aż pięciu gwiazdek, przyznanej przez Euro NCAP. Zdobycie tak wysokiej noty było możliwe dzięki poszerzonej gamie zaawansowanych rozwiązań technologicznych, wpisujących się w naszą filozofię proaktywnego bezpieczeństwa.

Nowa Mazda CX-5 2017: oceny bezpieczeństwa Euro NCAP

Pięciogwiazdkowy wynik jest uhonorowaniem pracy projektantów i konstruktorów Mazdy, którzy przygotowując nową Mazdę CX-5 odrzucili wszelkie kompromisy. Najwyższa nota Euro NCAP potwierdza, że kierowcy kompaktowych SUV-ów mogą zarówno korzystać z ponadprzeciętnej ochrony, dzięki filozofii proaktywnego bezpieczeństwa Mazdy, jak i cieszyć się inspirującą stylistyką KODO — Dusza Ruchu.

Wyniki testów bezpieczeństwa EURO-NCAP nowej Mazdy CX-5, przeprowadzonych w 2017 roku: ogólna ocena „pięć gwiazdek” (osoby dorosłe w pojeździe: 95% / dzieci w pojeździe: 80% / pieszy: 78% / systemy bezpieczeństwa: 59%);

Pełne wyniki testów Euro NCAP nowej Mazdy CX-5 podano na stronie euroncap.com/en/

Nowa Mazda CX-5 2017: Advanced Smart City Brake Support

Rozwiązanie Advanced Smart City Brake Support, należące do standardowego wyposażenia nowej Mazdy CX-5 to rodzaj autonomicznego systemu hamowania awaryjnego. System ten aktywnie pomaga kierowcy w uniknięciu kolizji lub przynajmniej zmniejsza prędkość, przy której dochodzi do zderzenia, a tym samym ogranicza skalę urazów. System wykorzystuje kamerę, skierowaną na drogę przed pojazdem i działa przy prędkości od 4 do 80 km/h. Zadaniem systemu jest automatyczne zatrzymanie samochodu lub zmniejszenie prędkości w przypadku zagrożenia kolizją z innym pojazdem lub pieszym, który został zarejestrowany przez kamerę.

Nowa Mazda CX-5 2017: nowy wymiar radości z jazdy

Mazda uważa, że kierowca powinien czuć się zespolony z pojazdem. Firma odwołuje się w tej kwestii do koncepcji Jinba-Ittai, a rozwiązania techniczne sprawiają, że nowa Mazda CX-5 wyznacza nowe standardy satysfakcjonującej jazdy. Sztywniejsza konstrukcja nadwozia, udoskonalony układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce oraz innowacyjny, komputerowo sterowany system G-Vectoring Control, poprawiający stabilność nadwozia i właściwości jezdne to rozwiązania, które nadają nowy wymiar pełnej satysfakcji z jazdy.

Od debiutu w 2011 r. do dziś Mazda sprzedała ponad 1,5 miliona egzemplarzy CX-5. Na model ten przypada obecnie około 25% globalnej sprzedaży Mazdy.

opr. Mazda Motor Poland