Kona – nowy suv marki Hyundai już w sprzedaży

Hyundai wprowadził do sprzedaży nowy model KONA, reprezentujący segment B-SUV. Samochód jest aktualnie dostępny w dwóch, specjalnych wersjach wyposażeniowych Premiere.

KONA w wersji Premiere Comfort z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 120 KM kosztuje 73 990 PLN. Samochód w wersji Premiere Style z tą samą jednostką silnikową kosztuje 79 900 PLN, natomiast auto z silnikiem 1.6 T-GDi o mocy 177 KM, skrzynią 7DCT i napędem 4WD zostało wycenione na 96 990 PLN.

Hyundai zaproponuje swoim Klientom kolejne wersje wyposażeniowe modelu KONA na początku 2018 roku.

Hyundai KONA powstał na nowej płycie podłogowej segmentu C dzięki czemu jest bardziej przestronny niż większość modeli w tym segmencie. Jest prawdziwym SUV-em – dostępnym z napędem 4WD, charakteryzującym się nowoczesnym, progresywnym designem, bogatym wyposażeniem, licznymi opcjami współpracy z elektronicznymi urządzeniami zewnętrznymi oraz rozwiązaniami najnowszej generacji z zakresu bezpieczeństwa.

Przód Hyundaia KONA wyróżnia się nowym elementem stylistycznym, jakim jest charakterystyczny dla modeli marki Hyundai, kaskadowy grill. Poszerzony rozstaw kół i wyrazista stylistyka dodatkowo uwydatnia śmiały projekt nadwozia. Kontrastowe lakierowanie dachu w dwóch kolorach oraz wybór dziesięciu oryginalnych barw lakieru zapewniają szeroki wybór kombinacji kolorystycznych nadwozia.

Nabywcy nowego Hyundaia KONA mają do wyboru dwa turbodoładowane silniki benzynowe. Standardowo montowana 1,0-litrowa jednostka T-GDI o mocy 120 KM współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Drugi silnik o znacznie wyższej mocy to jednostka 1.6 T-GDi 177 KM, współpracująca z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT) przenoszącą napęd na cztery koła.

Latem 2018 roku Hyundai planuje wprowadzenie na rynek ekonomicznych silników Diesla nowej generacji o pojemności 1,6 l, które w modelu KONA będą dostępne z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z charakteryzującą się świetną dynamiką 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową, oferowaną również w połączeniu z napędem na cztery koła (opcja).

Rozbudowanie oferty o model KONA pozwoli marce Hyundai umocnić pozycję w segmencie SUV. Od chwili wprowadzenia na rynek modelu Santa Fe w 2001 roku Hyundai, tylko w samej Europie, sprzedał ponad 1,4 mln samochodów typu SUV, stając się ważnym graczem w tym segmencie. Najchętniej kupowanym obecnie modelem SUV marki Hyundai na rynku europejskim jest Tucson – od premiery rynkowej w 2015 roku do europejskich Klientów trafiło już ponad 200 tysięcy samochodów.

Najważniejsze elementy wyposażenia dla wersji Premiere

PREMIERE COMFORT

  • Automatyczna klimatyzacja
  • 16″ koła aluminiowe
  • Relingi dachowe
  • 7″ calowy ekran dotykowy z kamerą cofania
  • Skórzana kierownica
  • Światła przeciwmgielne
  • Tylne czujniki parkowania

PREMIERE STYLE

  • 17″ koła aluminiowe
  • Dostęp bezkluczykowy
  • Premium audio Krell
  • Nawigacja 8″ + kamera cofania
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Centralny wyświetlacz 4,2’’ kolorowy
  • Przednie czujniki parkowania
  • Podgrzewana kierownica i fotele przednie
  • Czujnik deszczu
  • Chromowany grill i srebrne elementy zewnętrzne
  • Lusterko fotochromatyczne