Kolejny awans Hyundaia w rankingu najbardziej wartościowych marek

Hyundai Motor na 35. miejscu w rankingu największych marek globalnych Interbrand. Wartość marki wynosi 12.55 mld $, co stanowi 11,1% wzrost w stosunku do 2015 roku.

Hyundai zajmuje 6. miejsce na liście najbardziej wartościowych marek motoryzacyjnych wyprzedzając marki: Audi, VW, Nissan i Porsche

Hyundai Motor zajmuje aktualnie 35. miejsce w rankingu największych marek globalnych, opracowanym przez specjalistów niezależnej agencji Interbrand.

Pomimo wielu wyzwań, jakie stanęły w ostatnim czasie przed branżą motoryzacyjną, marka Hyundai odnotowała 11,1% wzrost wartości w porównaniu do roku ubiegłego, a jej wartość jest obecnie szacowana na poziomie 12,55 miliarda dolarów. Tym samym Hyundai wyprzedził cztery inne, uznane w świecie marki.

W zestawieniu marek motoryzacyjnych, Hyundai również awansował i jest obecnie na 6.pozycji, wyprzedzając takich silnych graczy, jak: Audi, VW, Nissan, Porsche.

Rynkowe sukcesy modeli: Creta, Sonata i Tucson, a także wzmocnienie komunikacji filozofii marki Modern Premium, przyczyniły się do zrealizowania przez Hyundaia globalnej sprzedaży na poziomie 5 milionów samochodów. Kontynuacja ekspansji Hyundaia widoczna będzie także w nowych dla marki obszarach – samochodów ekologicznych, dzięki wprowadzeniu modelu IONIQ w trzech wersjach silnikowych oraz aut sportowych, w ramach nowej linii modelowej N.

Hyundai – ranking Interbrand na przestrzeni ostatnich 10 lat.

 

Rok

 

Miejsce w rankingu ogólnym

 

Wartość marki ($mld)

 

2016

 

35

 

12.5

 

2015

 

39

 

11.3

 

2014

 

40

 

10.4

 

2013

 

43

 

9.0

 

2012

 

53

 

7.5

 

2011

 

61

 

6.0

 

2010

 

65

 

5.0

 

2009

 

69

 

4.6

 

2008

 

72

 

4.8

 

2007

 

72

 

4.5

 

2006

 

75

 

4.1

Top 10 – marki motoryzacyjne

 

Miejsce

 

Marka

 

Wartość marki ($mld)

 

1

 

Toyota

 

53.6

 

2

 

Mercedes-Benz

 

43.5

 

3

 

BMW

 

41.5

 

4

 

Honda

 

22.1

 

5

 

Ford

 

12.9

 

6

 

Hyundai

 

12.5

 

7

 

Audi

 

11.8

 

8

 

VW

 

11.4

 

9

 

Nissan

 

11.0

 

10

 

Porsche

 

9.5

Ranking Interbrand powstaje w oparciu m.in. o wynik finansowy firmy oraz działania marketingowe.

mat. prasowe