Hyundai podsumowuje wyniki sprzedaży w 2016 roku

Globalna sprzedaż marki Hyundai wyniosła ponad 4,86 mln samochodów.

W minionym roku Hyundai odnotował najwyższą na rynku polskim sprzedaż roczną, która wyniosła 18 003 samochody i jest to najlepszy jak dotąd wynik.

Bestsellerem Hyundaia był Tucson (6 968 sztuk), który okazał się także najbardziej popularnym modelem typu SUV w październiku i listopadzie. Wielu zwolenników wśród nabywców znalazły także modele: i30 (3 686 sztuk) oraz i20 (3 412 sztuk).

Liczba wszystkich zarejestrowanych na naszym rynku aut Hyundaia zapewniła marce 8. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce oraz 4,3% udział w rynku.

„Hyundai to marka z ogromnym potencjałem. Trwająca ekspansja modelowa, wysoka jakość zaawansowanych technologicznie produktów dostępnych w oparciu o nowoczesne narzędzia finansowe pozwalają nam skutecznie umacniać pozycję na polskim rynku”. – powiedział Leszek Płonka, Dyrektor Zarządzający Hyundai Motor Poland. „Przed nami realizacja planów na 2017 rok, w którym stawiamy sobie ambitne cele biznesowe, poparte wprowadzeniem do sprzedaży kolejnych ważnych modeli – m.in. i30 Nowej Generacji”. – dodał.

Najbardziej popularnym globalnie modelem marki w 2016 roku był nowy Hyundai Elantra, którego sprzedaż wyniosła 875 194 egzemplarze. Co ciekawe, nasz kraj jest liderem sprzedaży tego modelu w Europie (807 sztuk).

Najlepiej sprzedającym się SUV-em w portfolio marki pozostał Hyundai Tucson – do klientów na całym świecie trafiło 735 388 sztuk tego modelu.

W 2016 roku marka odnotowała globalną sprzedaż na poziomie 4 860 049 samochodów, a tegoroczne plany zakładają sprzedaż przekraczającą 5 milionów aut.